• Anna Panna

    Bali-resenärer del 3

    Fick tips om de tidigare två trådarna i detta ämne men att de båda är stängda så provar en ny!

    Vi har planerat för vår bröllopsresa till Bali i januari 2010 och är inne på Sanur eller Nusa Dua.

    Vad tror ni som varit där?

  • Svar på tråden Bali-resenärer del 3
  • Anna Panna

    Flisa80 - vi har bokat delux rum på Mercur i Sanur nu. Det var där ni bodde va?

  • Miss Biii

    Flisa80 - kul o höra att tipsen kom till nytta jag vill att alla ska bli lika förälskad i Bali/Indonesien som jag!

  • Flisa80

    Ja vi bodde på Mercure och ÄLSKADE det!!!!!! För oss var det himmelriket!!!!

  • Millanita

    Hej jag blev tipsad till denna tråden.
    Tänkte iafll jag kunde få lite guidning kring vår eventuella resa till Bali nästa sommar
    Som sagt så funderar jag och min sambostarkt på att åka till Bali nästa sommar och fira våran smekmånad.
    Men när jag går in på resebyråernas hemsida så kostar en sådan resa minst 20-25 000:- / person. Är väl inte riktigt våran budget som vi räknat på! Dock ligger en flygstol på ca 7 000:-/person till bali TOR. Därför undrar jag om man kan boka hotell och boende när man väl kommit ner? Vågar man det elr är risken att man inte hittar ngt? Har hört att man kan bo på 5 stjärnigt för ganska billig peng om man bokar på plats?? Tips och råd please när det gäller allt om Bali

  • Miss Biii

    Hej!
    Jag säger bara NEJ!!!! till att åka charter ner. Du ska absolut boka flygstol ner. Det är ju låååång flygtid så kosta på er ett "bättre" bolag. Se till att ni får egen tvskärm tex. Sen när ni kommer ner så kan ni ha ett hotell bokat nga nätter så kan ni gå runt o hitta ett alternativ för resten av vistelsen. Många tyccker det är lite läskigt att inte ha hotell bokat. Men så länge man inte vill bo på budgethotell så är det LÄTT att hitta rum!!! I Svenska mått mätt till en billig peng. Du kan alltid kolla runt på hotellsajter på nätet och antingen boka eller ringa ner till hotellet. Man kan oftast deala lite m priset!! Om ni nämner "long-stay-price" så brukar de kunna sänka beloppet! :))


    Millanita skrev 2009-10-27 13:56:07 följande:
    Hej jag blev tipsad till denna tråden.Tänkte iafll jag kunde få lite guidning kring vår eventuella resa till Bali nästa sommar Som sagt så funderar jag och min sambostarkt på att åka till Bali nästa sommar och fira våran smekmånad.Men när jag går in på resebyråernas hemsida så kostar en sådan resa minst 20-25 000:- / person. Är väl inte riktigt våran budget som vi räknat på! Dock ligger en flygstol på ca 7 000:-/person till bali TOR. Därför undrar jag om man kan boka hotell och boende när man väl kommit ner? Vågar man det elr är risken att man inte hittar ngt? Har hört att man kan bo på 5 stjärnigt för ganska billig peng om man bokar på plats?? Tips och råd please när det gäller allt om Bali
  • Millanita

    Miss Biii skrev 2009-10-27 17:28:11 följande:


    Hej! Jag säger bara NEJ!!!! till att åka charter ner. Du ska absolut boka flygstol ner. Det är ju låååång flygtid så kosta på er ett "bättre" bolag. Se till att ni får egen tvskärm tex. Sen när ni kommer ner så kan ni ha ett hotell bokat nga nätter så kan ni gå runt o hitta ett alternativ för resten av vistelsen. Många tyccker det är lite läskigt att inte ha hotell bokat. Men så länge man inte vill bo på budgethotell så är det LÄTT att hitta rum!!! I Svenska mått mätt till en billig peng. Du kan alltid kolla runt på hotellsajter på nätet och antingen boka eller ringa ner till hotellet. Man kan oftast deala lite m priset!! Om ni nämner "long-stay-price" så brukar de kunna sänka beloppet! :))
    Tack tack för ditt tips...Detta är ngt som vi absolut oxå ska göra om vi bestämmer oss för Bali. Känns som om charterresorna lägger på 30-40% på priset. Vet du kanske vad priserna ligger på när man bokar på plats på ett 4-5 stjärnigt hotell i nusa dua? Så man inte får en chock när man anländer. Har du kanske ngt tips om var man helst ska bo om man ska fira ens smekmånad?
    Åhhh vad jag vill boka detta nu
  • Miss Biii

    JA, Bali är underbart!
    Hotellpriserna varierar ganska mycket. Vissa hotell har svenska priser dvs 1500-2000 men det tycker jag personligen är otroligt onödigt för ni kan hitta finfina hotell för 500-1000 kr/natt. Just Nusa Dua har aldrig lockat mig så jag har aldrig varit där, men det finns fruar här på BT som varit på smekmånad på hotell just där så vänta och se om de kan dela med sig av sina erfarenheter till dig!

  • Millanita

    Finns det ngt annat läckert ställe/ort på bali som du rekomenderar kanske

  • Miss Biii

    Det finns mkt o se på Bali men sol o bad är ju ngt vi svenskar erftersträvar oftaste och då gillar jag Kuta/Legian/Seminyak, tre "byar" brevid varandra längst en lååång strand. För smekmånad rekommenderar jag Seminyak som är ett lite "finare" och lugnare område! Men jag tycker även ni ska ta en tur till "Ubud" som är en by innåt landet. EN kulturell plats där många konstnärer från hela världen bor o verkar. Mkt konst o underbara restauranger m GOD mat. Underbart vacker natur m risfält. Antingen tar ni en dagstur eller så bor ni över, finns fina små privata hotell.

  • Millanita

    Weee vi har bokat flygbiljetter nu Nästa sommar i juli, 3 dgr efter bröllopet och är borta 2 veckor...bokar nog boende när vi kommer ner. Kommer väl få boka dom två 1 -2 dgr via nätet men sen kanske man kan gå in och deala med hotellen och få ner priserna he he...några tips som kan hjälpa oss kanske?

  • Miss Biii

    Maj till september är högsäsong... skiftet okt/nov börjar regnperioden lite smått.... (men december, jul/nyår, räknas oxå till högsäsong för då är det sjukt mkt turister på ön!)


    Tokisen skrev 2009-11-17 20:44:24 följande:
    ni som varit i Bali, när e bästa tiden att åka??
  • huni

    Har just bokat smekmånad till bali tre veckor i Juli!! HELT UNDERBART!
    Åker med Thai Airways och har bokat hotellrum genom booking.com

    att boka separat ger ungf 45% billigare pris!

Svar på tråden Bali-resenärer del 3