• Miss Biii

Blogg & bloggande??

Någon här som bloggar?
    Jag funderar på det här m bloggande? Jag är lite sugen men är oerhört rädd för att blotta mig för mkt... Har MÅNGA vänner som bloggar om ALLT i deras liv. Man måste väl vara försiktig? Med info om familj o vänner och bilder på ens barn i olika sitautioner, eller? Hur är era tankar? Tema på bloggen? Är inte insatt i detta så vre kul o höra från nån som vet... tack!

• Svar på tråden Blogg & bloggande??
  • Martinaa

Jag bloggar, men jag är försiktig med att lägga ut för mycket information om mig själv, och jag är väldigt restriktiv med att lägga ut bilder på andra. Försöker att alltid fråga dem först.

Alternativet om man nu vill skriva lite mer privat, men bara för sina vänner är ju att lägga ett lösenord på sin blogg och bara ge ut det till dem man vill ska kunna läsa. Så har flera av mina vänner gjort.

• bokkei

Man får ju välja själv vad man vill lämna ut i bloggen.
    Själv bloggar jag mest om det jag ritar och målar, men även en del från mitt privatliv lite då och då.
    bokkei.blogg.se
    Ser det som en kreativ dagbok för min del, så jag själv ska kunna gå tillbaka och kolla hur jag utvecklats, men även kunna få respons på det jag gjort.
    Men lite då och då ploppar det upp en bit av mitt privatliv, mest för att vädra ut lite.
    Jag lämnar dock inte ut mig totalt i min blogg. Känner inget behov av att visa varenda liten vrå från mitt privatliv.
    Men de som vill visa allt tycker jag absolut ska få det om dom vill det och mår bra av det.

Vad gäller info om familj och vänner vet jag inte riktigt hur du menar med att vara försiktig?

Har inga egentlige regler om hur jag gör, ser det väl mest så att jag vill kunna stå för innehållet i min blogg. Och man väljer ju faktiskt helt själv hur mycket man vill lämna ut för allmän beskådan :)

• Miss Biii

Tack för svaren! Det där m lösenord kan ju vara ett alternativ, om nu jag ska börja blogga...

• SessanPrinsen

Det är ju du själv som bestämmer vad som ingår i din blogg. Jar har skrivit ett par år och nyligen var ju bröllopet det mest aktuella. kika gärna in sessan82.blogg.se och kika in kategori: bröllop

• PARIS 270608

Jag bloggar och förstår vad du menar. Jag vill vara personlig, men inte privat.
    Man får ta mycket skit som bloggare, men man får även så mycket fina vänliga kommentarer!

Jag har en feelgood blogg där jag delar med mig av vardagslivets guldkorn.
    Jag bloggar alltså inte om allt "vardagstråk"
    jag skriver om mina intressen: Inredning, mode, mat, barnkläder och fotografering.

Ikväll kommer jag tex lägga upp fler bilder från vårt parisbröllop.

Det är svårt att hitta balansen i hur mycket man ska skriva om allting, men man lär sig eftersom.

Hoppas du finner ett sätt att skriva som just du trivs med, för då tror jag att du kommer älska att blogga!

här är min blogg:
    www.metrobloggen.se/richielife

kram Erica

• Hjartafró

Vi har bloggat om planeringen inför vårt bröllop, nu bloggar vi om den stora dagen med mycket bilder.

gervide.se

• Hjartafró
    Hjartafró skrev 2009-10-17 17:54:41 följande:
    Vi har bloggat om planeringen inför vårt bröllop, nu bloggar vi om den stora dagen med mycket bilder.

www.gervide.se
    Vi bloggar även om 50-talsinredning, även om vi haft en paus nu inför bröllopet: www.tretrapporutanhiss.se

Tidigare har jag bloggat några år om böcker: www.textmissbrukaren.se
  • MV85

Jag bloggar om den lite annorlunda sidan av mitt liv.. Den inte så många känner till och som jag inte vill skylta med för mycket.
    Jag bloggar om BDSM och mitt liv.
    Jag lägger inte upp NÅGRA bilder på mig själv eller mina vänner, utan jag googlar fram alla bilder jag använder.

Verkar som att jag har lyckats hålla en lagom anonym vinkel på det så ingen vet vem jag är samtidigt som jag är personlig nog för andra att finna det jag skriver intressant.

• Liljekonvaljemö

Jag bloggar, dels har jag bloggen som en kreativ dagbok där alla färdiga hantverksprojekt publiceras dels är det en personlig dagbok över stora och små händelser i livet, men jag är mycket restriktiv med hur jag formulerar mig (som någon skrev ett försök att vara personlig men inte privat). Jag publicerar heller inga bilder på andra människor och försöker hålla de som jag lägger ut på mig själv så anonyma (läs vinklar där ansiktet syns mindre bra) som möjligt. Jag är även mycket tveksam till att publicera bilder på barnet när det kommit (möjligen tagna bakifrån där h*n ser ut som alla andra barn).

• Helenalejon

Jag bloggar och ser det också som en dagbok där jag berättar sådant som jag känner att jag vill dela med andra. När det gäller bilder så ska man ju helst fråga de som är med på bilden först om det är OK att man lägger upp den. Lycka till!
    Min blogg; aragornsfru.blogg.se

• Humlan66

Jag har dels en bröllopsblogg jag bloggar på men även en annan blogg som jag skriver om ditten och datten. Men sak jag märkt på den bloggen är att INGEN vill läsa om elände, om man skulle må dåligt och vill skriva av sig- då blir det knäpptyst i bloggen har ju skivit om min cancer då och då. Kan lägga ut lite bilder ibland men INGA på mig själv

bröllopsbloggen : beabride.blogg.se/

• drömland

Jag är en flitig bloggare!
    Jag är dock väldigt anonym och vill inte ens skriva ut länken här... inte för att jag inte vill att ni ska läsa, utan för att jag inte vill röja mig. Är ganska anonym här också, och vill förbli det ett tag till..

I alla fall... jag har aldrig skrivit ut namn i min blogg. Inga bilder. Bara bilder på saker å sånt... aldrig mig själv eller andra.

För ett tag sedan fixade jag så jag kan lägga ut bilder, och att dessa inlägg blir skyddade med lösenord. Jag har gjort det nån gång, men inte så ofta. Är säker lätt att hacka. Gör kanske inte så mycket, jag undrar vem som skulle göra sig besväret... Haha.

• Miss Biii

Jättekul m så många svar! Intressant att höra om och läsa era bloggar

• Hemlig2009

Jag bloggar också, men inte alls om vårt privatliv egentligen. Det är en husblogg (bygger hus) som fick sig en dos av bröllop och ibland dyker det upp lite ur vårt vardagsliv. Jag tycker det känns lagom, det jag skulle kunna lägga ut på typ Facebook hamnar i bloggen, den nivån är det.

Det hela började med att det var så jobbigt att maila bilder till mina föräldrar, mycket lättare att de går inte och kikar på bloggen. Nu är det nog mest vänner och bekanta som följer den eftersom det kanske inte är så intressant för andra.

• ClaraH

Jag bloggar och visar bilder på mig och sambon, men visar endast förnamn. Vi bloggar om ett husbygge, men det är okänkt var det är någonstans.

• Zephiennia

Jag bloggar om mitt hundliv. Ibland skulle det vara roligt att blogga om nåt annat, men jag är tillräckligt dålig på att få ihop inlägg regelbundet som det är då det får vara.
    Otto är min första hund och bloggen blir då lite som en dagbok så att jag ska kunna komma ihåg allt som händer, allt vi lyckats med, när han lyfte på benet första gången osv. Jag försöker hålla den ganska anonym, eller iaf allt utom Otto.
    Här finns min blogg: livetmedotto.blogspot.com

Svar på tråden Blogg & bloggande??