• AnnaMa­rtin
    Äldre 28 Sep 20:29
    7846 visningar
    32 svar
    32
    7846

    Vigsel i Växjötrakten?

    Här kan alla vi som ska gifta oss i Växjö med omnejd tipsa, inspirera, varna och stötta varandra!

    Hur långt har ni alla kommit i era planer?

  • Svar på tråden Vigsel i Växjötrakten?
  • AnnaMa­rtin
    Äldre 10 Nov 07:47
    #21

    Hur ska ni göra med friyr/sminkning? Gör ni de själv, ta hjälp av en bekant eller låter någon annan göra de?

  • Snowcl­oud
    Äldre 10 Nov 14:38
    #22

    Hej,
    Här är ytterligare en blivande Växjö-brud. Vi planerar att gifta oss i början av oktober nästa år. Har den senaste tiden varit runt och kikat på ställen, för att se dem i rätt årstid. Men jag tycker att det är svårt att hitta det perfekta stället häromkring. Överlag tycker jag att restaurangerna vi varit på har varit finast, men då blir det också dyrare...

    AnnaMartin hur många blir ni? Vi gillade Osaby, men tycker att det är synd att behöva dela upp sig i två rum..

  • AnnaMa­rtin
    Äldre 10 Nov 16:29
    #23

    Vi tyckte också att de var synd och vi vill verkligen inte de så därför kommer vi "bara" bli 60-65. Vi har räknar och det är vad som får plats i ett utav rummen.

    Annars håller jag med dig, svårt att hitta något riktigt bra, speciellt om man som oss vill ordna med mat och dryck (ffa) själv.

    Snowcloud vilken kyrka funderar ni på?

  • Paja
    Äldre 11 Nov 11:32
    #24

    jag låter Jarrko på Gränslös fixa mitt hår, sen blir det brudmakeup hos Make up store....

  • Paja
    Äldre 11 Nov 11:33
    #25

    Hur gick det för dig på slottet???
    Blev du nöjd??


    marlinire skrev 2009-10-25 22:01:24 följande:
    AnnaMartin - tack för svaren! Kommer som sagt att kika på Teleborgs slott i början av november. Om jag inte blir nljd med det de har att säga återkommer jag nog med mer frågor om Osaby :)Jag har varit i Luxemburg i lite över tre år. Kom ner för att öva upp min franska och passa barn i en luxemburgsk/svensk familj. Trivdes såpass bra att jag bestämde mej för att leta riktigt jobb. Det resulterade i den mest omvälvande veckan i mitt liv - var på jobbintervju och fick jobbet på stående fot på tisdagen, hittade lägenhet på fredagen och blev tillsammans med min M2B på söndagen. Snacka flyt!Och ja, jag är växjöbo från början, även om jag ocksv hunnit med lite Värmland innan jag flyttade till Lux.Astro - vi har magenta, mörkgrönt och svart (!) som färgtema, och tanken är faktiskt att mina tärnor ska vara just knallrosa :) har dessutom rosa detaljer på klänningen. Jag tycker bara det är fint med starka färger mot allt oundvikligt vitt på bröllop. Men det är bara min åsikt :)
  • Snowcl­oud
    Äldre 11 Nov 13:55
    #26

    Vi tänker gifta oss borgerligt vilket gör lokalletandet ytterligare lite svårarare, eftersom det också ska passa för själva vigseln.

    Läst i en annan tråd, "Festlokaler i Kronobergs län", om Ryssbygården och Gjuteriet i Tingsryd. Någon som vet mer om dem?


    AnnaMartin skrev 2009-11-10 16:29:38 följande:
    Vi tyckte också att de var synd och vi vill verkligen inte de så därför kommer vi "bara" bli 60-65. Vi har räknar och det är vad som får plats i ett utav rummen. Annars håller jag med dig, svårt att hitta något riktigt bra, speciellt om man som oss vill ordna med mat och dryck (ffa) själv.Snowcloud vilken kyrka funderar ni på?
  • zorken­19
    Äldre 13 Nov 11:25
    #27

    Vad betalar ni för håruppsättningen ? Får ni komma dit ett tag innan och göra en provuppsättning?

  • Paja
    Äldre 13 Nov 11:38
    #28

    www.granslos.se/page37.php

    står längre ner på sidan, iom att de bara skall lägga mitt hår och inte sätta upp det, kommer jag lite billigare undan, har ju kort hår :D

  • Paja
    Äldre 14 Nov 23:50
    #29

    vem var det som skulle ha mat från Kök 11 ??

  • vimset
    Äldre 16 Nov 17:56
    #30

    Har bokat fotograf idag!
    Känns så skönt att det är gjort, en sak mindre att tänka på i alla fall.
    Känner mig så glad att hon inte redan var uppbokad!

    Vart ska ni fixa smink och hår?

  • AnnaMa­rtin
    Äldre 16 Nov 20:38
    #31

    Smink vet jag inte... Hår blir eventuellt min frisör från Karlskrona... Men är ändå öppen för tips! Så svårt när man inte bor i staden.

    Skoj med fotograf, vad får ni ge?

  • vimset
    Äldre 16 Nov 22:36
    #32

    Okej, skönt att ha en frisör som man känner och litar på. Håller med, det är jättesvårt att veta... Känns som att jag kanske få boka utan att veta så mycket om frisören i fråga...

    Vi kommer att betala 3800kr för en dryg timmes fotografering och ett album med 17 bilder tror jag att det var.

Svar på tråden Vigsel i Växjötrakten?