• Ankitim

    Ensam är stark??

    För snart 1 år sen flyttade jag ifrån min kille. Under detta året har det varit mycket upp och ner, det var helt slut i nästan 2 mån men hade mycket kontakt ändå, så blev d lite bättre men nu har det varit riktigt dåligt igen. Jag känner att jag inte riktigt blir accepterad för den jag är. Orkar liksom inte känna mig dum hela tiden, jag är ju inte det! Tänker mycket på om jag kommer våga ta steget att bryta en gång för alla. Är rädd för det de flesta är rädda för, att bli ensam, ingen familj, han går vidare men inte jag osv. Jag vet att man inte ska tänka så, just nu känns det som att jag bara slösar tid. Antingen måste jag ta steget att gå vidare i relationen men jag tror inte jag är redo för det, el så vågar jag inte chansa, el så vill jag inte eller så måsta jag ändå ta steget att gå vidare med mitt liv ensam. Hur vet man liksom vad som är rätt?
    Ville bara skriva av mig lite...

  • Svar på tråden Ensam är stark??
  • Alexxxi

    Svårt... Tråkigt att ni behövt lämna varann. Men det verkar att ni inte kommer få ut nåt av den relationen. Lika bra att bryta kontakten helt även om ni kan va vänner.

    Men samtidigt verkar det som att ni inte kan vara vänner eftersom ni har känslor kvar. Eller har jag fel?

    Se till att börja dejta igen så ska du se att du mår mycket bättre=) Ensam är säkert "stark" men jag hade nog dejtat hellre, hehehe.

  • passionsblomman

    Hej på dig! Pratade inte vi en del när du höll på att flytta? Med risk för att jag nu blandar ihop dig med någon annan, men jag har för mig det...?

  • Ankitim

    Jo det är jag :)

    Känner mig aningen patetisk men känslor är svårt...

  • Moirie

    Om du är tillsammans med någon som får dig att känna dig dum och nedtryckt så kanske du kommer känna dig starkare ensam? Vem är du när du inte definieras av honom?

  • passionsblomman

    Känslor är inte svårt-det är nog det svårastE!

    dET ÄR SÅ himla LÄTT ATT SITTA OCH VETA HUR MAN-ELLER ANDRA BORDE GÖRA OCH SEDAN GÖR MAN OFTA PRECS TVÄRTOM. Ojsan! Caps Lock!

    Men som sagt.

    Kul att höra ifrån dig igen och jag toror du anar vad som kommer nu...

    Låt inte din rädsla för en ensam framtid hålla dig kvar i något halvdant eller helkasst!

    Någonstans längst vägen väntar dig Det Bästa och det finns alla möjligheter för dig att leva i ett förhållande där ni BÅDA blomstrar och blir det mesta ni kan vara.

    Det finns många led och parametrar i ett uppbrott och massor av känslor som kommer och går. Att tillexempel se den andre gå vidare till något nytt och inse att man faktiskt måste släppa taget på allvar och att det är definitivt brukar tillexmeempel plötsligt frammana alla de goda minnena och man får ta tårefloden en gång till över det man ändå hade som nu är över.

    Det innebär inte att man borde ha fortsatt sitt förhållande!

    Jag tror att du om ännu ett tag kommer att se tillbaka och konstatera att du har något riktigt jobbigt bakom dig och att du är redo för resten av ditt liv.

    Ensam är inte stark, det tror jag inte ett skit på, men man måste hitta sin trygghet och identitet som egen individ och man kan vara stark i sig själv och leva ett fullständigt och helt liv med sina vänner och andra relationer. Du är ingen ö ensam i havet utan du behöver andra människor. Den bästa att hålla dig till just nu tror jag dock inte är ditt x. Det drar ut på den här processen i evighet om du låter det.


    Ankitim skrev 2009-09-28 14:41:57 följande:
    Jo det är jag :)Känner mig aningen patetisk men känslor är svårt...
  • Ankitim

    Passionsblomman - jag vet att du har rätt, jag förstår ju det, jag vill heller inte dra ut på detta mera, jag vill ta tillbaka mitt liv och min person igen.

Svar på tråden Ensam är stark??