• Ullix

Hotell/spa weekend i skåne, Vad är era erfarenheter?

Vi funderar att bara ta en weekend iväg (planerar en senare riktigt resa till Thailand), och skulle vilja hitta ett mysigt ställe här nere i skåne. Men priset ska inte vara över 2000/per person. Ni förstår säker vårt dilemma, vill ha de mysigt och lungt, med en gnutta lyx för själen. Vad har ni för tips och erfarnheter?

• Svar på tråden Hotell/spa weekend i skåne, Vad är era erfarenheter?
  • Ullix

Kikat in där, men är en bit att köra och i januari kan de vara jäkligt med snöyra.. men ett bra alternativ, som ska visas för gubben min. Tack!

sms å fotboll skrev 2009-09-28 09:05:41 följande:

www.bjorkangsgarden.com/Ligger iofs utanför Sölvesborg men är mysigt och maten är väldigt god :)
  • Hemlig2009

Vi spenderade natten efter bröllopet på Ystad Saltsjöbad, otroligt mysigt ställe med jättegod mat. Då hade de ett paket som hette söndagsmys eller något och var inte alls dyrt.

www.ysb.se/

• sms å fotboll

Hur långt är lagom för er att köra?

Ullix skrev 2009-09-28 18:49:23 följande:
    Kikat in där, men är en bit att köra och i januari kan de vara jäkligt med snöyra.. men ett bra alternativ, som ska visas för gubben min. Tack!sms å fotboll skrev 2009-09-28 09:05:41 följande:
  • Ullix

Tja max två timmar... helst mindre, men rätt ställe kan vara värt köra till...

sms å fotboll skrev 2009-09-28 19:36:11 följande:

Hur långt är lagom för er att köra?
  • sms å fotboll

Två timmar från var? (Er utgångspunkt?)
    :)

Ullix skrev 2009-09-29 18:34:16 följande:
    Tja max två timmar... helst mindre, men rätt ställe kan vara värt köra till...sms å fotboll skrev 2009-09-28 19:36:11 följande:
  • Ullix

Hemma, sjuk och förvirrad... från Trelleborg i skåne utgår vi.

sms å fotboll skrev 2009-09-29 19:35:48 följande:

Två timmar från var? (Er utgångspunkt?):)
  • sms å fotboll

Ängavallen kanske? Inte så långt hemifrån i alla fall :)
    Inget spa men stor möjlighet att pyssla om varandra!

www.angavallen.se

• X50S

Stockeboda Gård. Det är ett gammalt jaktslott. God mat, härliga omgivningar och möjlighet att bada badtunnor osv. Finns stugor och rum. www.stockeboda.se

• cire

Har hört att nåt spa i Båstad ska vara super bra! Ligger iofs inte i skåne men ändå inte så lång bort

• svårtattvälja

Jodå, Båstad ligger i Skåne. Tar nog inte mer än två timmar från Trelleborg.
    Hotell Skansen i Båstad är fint med god mat, verkar vara bra spa (de har pool och allt).
    Annars har Hotell Torekov också spa som är jättefint och bra med skön lounge som har öppen spis och utsikt över Skälderviken. Deras restaurang är också bra. Annars finns Warmbadhuset i Torekov med tångbad/spabehandlingar. Men där kan man inte bo (men väl på andra fina hotell i byn).

cire skrev 2009-10-09 13:16:24 följande:
    Har hört att nåt spa i Båstad ska vara super bra! Ligger iofs inte i skåne men ändå inte så lång bort
  • Pomparet

Jag är skeptisk till att bo på hillesgården efter brölloppet...bor nära o vet vad det är för ställe.....njaaeee!

Hillena skrev 2009-10-09 18:51:45 följande:
    Här är en till från Trelleborg. www.hillesgarden.se ser mysigt ut och har bra priser, men har aldrig varit där själv..
  • Hillena

Hehe okej, ja jag har aldrig varit där. Då kanske det är bäst att hoppa över det!

Pomparet skrev 2009-10-10 03:08:57 följande:
    Jag är skeptisk till att bo på hillesgården efter brölloppet...bor nära o vet vad det är för ställe.....njaaeee!
  • Ullix

Tack för alla tips... vi har nog hittat ett litet enkelt i vittsjö med total isolering... men kollar fortfarande runt...

• Ullix

Tack för alla tips... vi har nog hittat ett litet enkelt i vittsjö med total isolering... men kollar fortfarande runt...

• MrsWindh

Jag har varit på flera spa i Skåne, Ystad Saltsjöbad är klart bäst.
    Var på ett i Vittsjö och det var så pinsamt! En utlovad frukttallrik bestod av en banan på en tallrik! Vår massör var en gammal tysk gympalärare som hade med sig sin son där och dom 2 pratade glatt hela tiden (medans vi försökte slappna av). Jag klagade till ägaren (hans fru) och hon var HELT oförstående.

Som sagt, aldrig med VITTSJÖ!

Svar på tråden Hotell/spa weekend i skåne, Vad är era erfarenheter?