• Iluna

gjorde en brasilian vax i tors, nu kliar de och är helt rödflammigt

Var och gjorde en brasilian vaxning i tors för första gången. Under natten har de kliat och hettat lite och nu är de rödflammigt,ser nästan ut som utslag eller bränn sår....någon som vet vad man kan göra åt de? finns de någon kräm, någon mer som har fått så?? hjälp fort...

• Svar på tråden gjorde en brasilian vax i tors, nu kliar de och är helt rödflammigt
  • Nyårsdagen2011

det finns massa krämer för sånt på apoteket. det går nog över snart. och du behöver ju aldrig göra om det :) säkert inte farligt.

• Iluna

vill ju göra om de, va så skönt första dan innan de kommit massa utslag och kliade så jävulskt!

• Nyårsdagen2011

haha, hur kan du vilja det? för EN dag.

:) jaja... det blir ju stubb bara på en gång och kli.

• shakynose

Jag tycker att salubrinsalva är bra mot irriterade hårsäckar.

• RonnysNina

Inte för att skrämma upp dig men gå till läkaren om det fortsätter. Såg ett skräckexempel om just det på "Doctors" här om dagen.
    Säkerligen ingen fara men "better safe then sorry"

• Iluna

ringde vårdguiden och hon lät inge orolig, ja skulle sätta på kylbalsam och köpa antihistamin..
    sen gör ja de inte bara för en dag...har extrem hårväxt och rakar jag på morgongen e de stubb på kvällen, och har länge velat göra de, så tänkte passa på..

• flizz

alovera (stavning?) är bra för alla sår och sånt hjälper till med läkning.

Försök också att "lufta" så mycket som möjligt så du inte stänger in och täpper till.

lycka till och hoppas det går över.

• Nyårsdagen2011

du har nog inte "extrem" hårväxt. låter helt normalt.

Iluna skrev 2009-09-27 08:38:24 följande:
    ringde vårdguiden och hon lät inge orolig, ja skulle sätta på kylbalsam och köpa antihistamin..sen gör ja de inte bara för en dag...har extrem hårväxt och rakar jag på morgongen e de stubb på kvällen, och har länge velat göra de, så tänkte passa på..
  • Lith

Använd aloe vera på. Precis efteråt när man gjort kan man ta handsprit, finns på apoteket, om de fått in nya leveranser. Gör att det inte blir rött och utslag.

• KatjaB
    Iluna skrev 2009-09-27 08:38:24 följande:
    ringde vårdguiden och hon lät inge orolig, ja skulle sätta på kylbalsam och köpa antihistamin..sen gör ja de inte bara för en dag...har extrem hårväxt och rakar jag på morgongen e de stubb på kvällen, och har länge velat göra de, så tänkte passa på..
    låter helt normalt tycker jag.. själv är jag ju inte alltför förtjust i att vaxa (det gör ju så djälvuskt ont! hehe)
    Så när jag vill lyxa till det kör jag med veet hårborttagningscreme som ger en mer len känsla än rakning. Inga inflammerade hårsäckar eller kliande alls
  • mrsJR

Jag har aldrig vaxat mig men rakar mig och smörjer då alltid in med helosansalva (den klassiska blå tuben) efteråt. Det fungerar hur bra som helst och jag får aldrig några röda prickar, vilket jag alltid fick innan jag började använda helosan.

• MV85

Handsprit två gånger om dagen första dagarna när man vaxat och att smörja in med en hudkräm som innehåller aloe vera är mitt trick för att slippa inflammerade hårsäckar. Sov näck så det får lufta ordentligt och bara bomullsunderkläder första dagarna.
    Aldrig fått några som helst problem när jag gjort så.

Svar på tråden gjorde en brasilian vax i tors, nu kliar de och är helt rödflammigt