• Hammer­man
    Äldre 26 Sep 10:31
    2646 visningar
    10 svar
    10
    2646

    Visst är det bättre, men inte är det bra.

    Så sjöng Allan Edwall och det stämmer.

    I maj ifjol vägde jag 118,3. Förmodligen mitt livs toppnotering. Nu i morse när jag ställde mig på vågen så visade den 98,1. Alltså har lite drygt 20 kg försvunnit. Bättre, men låååååååååååååååångt ifrån bra.

    Over and out.

  • Svar på tråden Visst är det bättre, men inte är det bra.
  • Boomto­wn
    Äldre 26 Sep 10:33
    #1

    Det är ju skitbra!! Kämpa på nu. Det kan bara bli bättre

  • perfek­tionis­ta
    Äldre 26 Sep 11:27
    #2

    Gud vad duktig du är!

    Har du någon bra diet som du går efter?

    Här finns en bra sida med information om hur man kan räkna kalorier och förbränning för att räkna ut hur mycket man själv förbränner och vilka olika aktiviteter man kan göra för att "styra" åt rätt håll och nå sitt mål:

    www.perfektionista.se/Kroppsvard/Viktkontroll/ga_ned_i_vikt.html

    Kanske kan det hjälpa dig ytterligare?

    Och tappa inte sugen - du är bäst!

  • Hammer­man
    Äldre 26 Sep 13:20
    #3

    Jag följer faktiskt ingen speciell diet. Försöker bara göra så vettiga val som möjligt och undviker socker så långt det går. Jag har t ex lärt mig att äta morgongröten utan vare sig socker eller sylt. Och så äter jag aldrig godis. Fett är jag däremot inte speciellt brydd över, jag dricker en liter treprocentig mjölk om dagen har smör på mackorna. Jag tror inte på lättprodukter av den anledningen att man inte blir lika mätt av dem och därför lockas att äta mer av dem istället. Bättre då att äta riktig mat och i vettiga mängder istället tycker jag. Jag tränar sju dagar i veckan, och då går det inte att slarva med maten. Det är inte genom svält man ska gå ner i vikt.

  • Äldre 26 Sep 13:33
    #4

    Hejja Hammerman!

  • didis
    Äldre 26 Sep 14:16
    #5

    Bra jobbat!!

    Hade jag bara tränat (och inte fikat så mycket) hade jag också rasat i vikt.

    Det är alltid lite sorgligt när byxorna blir svåra att knäppa men tyvärr inte tillräckligt sorgligt för att jag ska göra mer än tillfälliga förändringar. Med andra ord är jag imponerad över att du har bättre karaktär än vad jag själv har.

  • Imma
    Äldre 26 Sep 16:48
    #6

    Snyggt jobbat! Du verkar ha en sund inställning till din viktnedgång vilket talar för ett lyckat resultat på längre sikt.

    Själv har jag under perioder av livet haft stora problem med ätstörningar och blir rädd när jag läser hur vissa förhåller sig till kost och träning när det gäller viktnedgång. Kul att läsa om någon som har en annan approach!

    Sen tror jag mig ha läst i en annan tråd att du tränar massor (för mycket?), men det är ju inte det vi diskuterar i den här tråden.

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 26 Sep 17:07
    #7

    Hammerman:
    Du är fantastiskt duktig! Och verkligen är bra inställning till mat. Du vill ju göra val som du kan hålla resten av livet (inte bara i 4 veckor) och det låter som att du har gjort smarta val.
    Bra jobbat!

  • femini­stbrud
    Äldre 26 Sep 18:26
    #8

    Superbra!! Det låter som att du har hittat en vettig diet och en sund inställning till mat och träning. Hetsbantning håller oftast inte i längden. Du inspirerar mig som ska gå ner 10 kg och har gått ner 3.

  • Svanbo­et
    Äldre 27 Sep 09:35
    #9

    You are my inspiration....

    Det är verkligen starkt jobbat av dig! Jag håller på med en liknande "resa" och visst är det bättre men långt ifrån bra på min front också Så j-la bra uttryckt!

  • stella­stella
    Äldre 28 Sep 07:42
    #10

    Bra jobbat!!!!
    Fortsätt som du gör det verkar som du har en mycket sund inställning till din viktnedgång och visst sen kan man tycka att det ska gå fort men jag tror inte resultatet blir så hållbart då!

    så kämpa på!

Svar på tråden Visst är det bättre, men inte är det bra.