• vifyra

Hjälp kan vi få ett bröllop för 80 000??

Hej!
    Vi har tänkt oss att gifta oss i början av Juni 2010.
    Kan man få ett fint bröllop för 80 000kr?

Jag är inte mycket för smycken men klänningen vill jag ska vara stor som en maräng.
    Har tanken på att hyra en kläning. Brukar de vara dyrt?

*Vill ha i kyskan
    *Foto kan en kompis fixa + sminkning och hår
    *Efter festen i någon lokan/resturang
    Efter festen är viktigate för oss.
    Maten vet jag inte riktigt vad vi ska ha. Prisvärt men ändå fint och gott.

Vi kommer vara ca 50 strycken.

Någon som tror 80 loppor räcker?

• Svar på tråden Hjälp kan vi få ett bröllop för 80 000??
  • Arla79

Det räcker gott, iaf om resan inte ska inräknas.

• Mamsellen på smällen

O ja! Det räcker gott och väl! 80000 är otroligt mycket pengar! Men så går det ju att lägga ut huuuur mycket pengar som helst på ett bröllop...

• Mamsellen på smällen

Är bröllopsresan inkluderad i de pengarna?

• shakynose

Ja! Det är ju jättemycket pengar!

Gör en prioritetslista för att bestämma vad som är viktigast, hur viktigt är det att klänningen är perfekt i förhållande till festlokalen t.ex.? Mat och underhållning?

• vifyra

Vi tänkte önska oss pengar till resan. Och om vi inte skulle få hopp den så betalar vi den själv i höst sen..

De är just maten jag känner är svårt.. För att göra den själva är inte aktuelt.
    Tänkte iaf bjuda på dricka fram till 18-19 och sen blir det betalbar.

De är lite bråtton för vi har inte fixat bokat nåt och jag tänkte maj eller i början av juni nästa år..

• Flygande taxen

Vi lägger ca 20 000 på vårt bröllop (excl. ev. bröllopsresa). Då har vi en rätt liten tillstänning med bara ca 40 pers, men gällande mat, kläder osv. så har vi inte direkt snålat nåt (fastän vi gjort lite "budget-alternativ" ang. vissa saker).
    Så för en budget som är fyra gånger så stor så får du garanterat ett fint bröllop för 4 ggr så många gäster...

• Arla79

Vi var 103 personer och vi hade toast skagen till förrätt, fläskfilé med rotsaksgratäng till huvudrätt och vaniljglass med varm hjortronsylt till efterrätt + tårta o kaffe senare på kvällen. Vi bjöd på all dricka hela kvällen. Mat + dryck (inkl hyra av porslin och serveringspersonal)var den dyraste posten och det gick på ca 32000 kr. Så är ni 50 st och inte ska vara på ett slott så behöver mat och dryck inte bli jättedyrt.

• vifyra

Ja då låter de hoppfullt:) Jag vill ha det rätt enkelt. Förutom klänningen hehe :)

Prio
    *efterfesten. Maten/drickan
    *klänningen
    *ringarna

de är väl så det ser ut nu.

Vet någon vart man kan hyra klänningar? Bor i sthlm trakten.
    Hur mycket kosta eran?

• shakynose

Det brukar vara relativt dyrt att hyra klänning, ett par tusen iaf.

• vifyra
    shakynose skrev 2009-09-25 10:51:21 följande:
    Det brukar vara relativt dyrt att hyra klänning, ett par tusen iaf.
    Tror jag kommer köra på det ändå som de känns nu:)
  • Moirie

För den summan kan du få en billigare klänning från tex Nixa.

vifyra skrev 2009-09-25 11:09:40 följande:
    Tror jag kommer köra på det ändå som de känns nu:)
  • Anna och John

fö 80 kan ni vara på en herrgård bjuda på mat och dryck till alla sen efter middagen kan ni låta folk betala sina egna drinkar. Gör ni så slipper ni göra alla smådetaljer.

• jofmanytalents

Det låter som vårt upplägg precis, in i minsta detalj med kompis som kan fixa smink o hår osv. 50 gäster har vi också Köpte min klänning idag för 3500 kr och allt som allt landar vi på maximalt 35000 kr! Så du borde nog ta det lugnare än lugnt...

• Hjartafró
    vifyra skrev 2009-09-25 10:01:33 följande:
    Hej!Vi har tänkt oss att gifta oss i början av Juni 2010. Kan man få ett fint bröllop för 80 000kr?Jag är inte mycket för smycken men klänningen vill jag ska vara stor som en maräng.Har tanken på att hyra en kläning. Brukar de vara dyrt?*Vill ha i kyskan*Foto kan en kompis fixa + sminkning och hår*Efter festen i någon lokan/resturang Efter festen är viktigate för oss.Maten vet jag inte riktigt vad vi ska ha. Prisvärt men ändå fint och gott. Vi kommer vara ca 50 strycken.Någon som tror 80 loppor räcker?
    Jag tycker inte det är jättemycket pengar för ett bröllop, men det kommer att räcka bra, särskilt om ni inte kommer att gifta er i typ Sthlm, där allt är tokdyrt.
  • Stefan09

För 80 lax får du värsta lyxbröllopet! Speciellt med så få gäster.

• rottizz1

herregud- det räcker!
    Vi la ca 40000 och hade ca 55 gäster

• Stefan09

Själv lägger vi 45 000 på 100 gäster

• vifyra

Vill ha det enkelt men jag tycker det ät svårt att beräkna maten o drickat.:S vi bjuder på dricka fram till 19 hade vi tänkt.

Svar på tråden Hjälp kan vi få ett bröllop för 80 000??