Snälla, tipsa om en vacker plats för vigsel (skåne)
Jag behöver verkligen lite hjälp.
Vi hade hela vigseln klar för oss. Vigsel på slottsbacken, med slottet i bakgrunde. Röd matta, vita stolar, mycket rosor, vita parasoller. Jag och tärnorna skulle bli avsläppta i cool bil precis vid röda mattan. Vi ville ha en ganska storslagen vigsel med vacker sång och egna löften och så. Vi hade också en dröm om att en viss sångerska som är ganska känd i Sverige och som är vän till m2b's familj skulle sjunga vid vigseln. Nu frågade vi henne och hon sa att hon gärna gjort det om det inte varit utomhus, eftersom det oftast inte hörs någongting. Ljudet blir sällan speciellt bra om man inte har en rejäl (läs svindyr) ljudanläggning och tal och löften hörs ofta inte alls om de inte sägs i mikrofon, vilket m2b's syster också bekräftade efter att de varit på en utomhusvigsel i somras. De hade inte hört något alls. Och så vill vi ju inte ha det. Så nu letar jag förbrilt efter en plats (inomhus) där vi kan få vår drömvigsel. Kyrkan är inget alternativ. Alltså en vacker, maffig plats i närheten av Lund/Eslöv. Där finns ett källarvalv på slottet men jag tror inte vi får in 60 stolar där och stående vigsel hade vi inte alls tänkt oss. Dessutom blir det då ett mer mysigt bröllop, vilket vi ju inte heller tänkt.
Snälla hjälp mig med tips.