• LadyRed

tunisien hjälp

Heii....

Behöver er hjälp!

Vi ska på en sista minuten resa till Tunisien den 28/9 och är tillbaka 5/10.

Problemet är att jag har läst olika saker om pass och giltighetstid m.m. Mitt pass går ut 2009 01 04 och jag undrar nu om någon vet om det kommer att innebära problem för mig vim hemresa?

Tacksam om någon kan hjälpa mig då jag försökt ringa den tunisiska ambassaden i över en timme men ingen svarar ...

Tusen tack

• Svar på tråden tunisien hjälp
  • LadyRed

Opps skrev fel ... mitt pass går ut 2010 01 04 ...

• anne på grönkulla

Vet inte resebyrån då? De blir ju skyldiga att ta med dig hem igen om du inte blir insläppt på den giltighetstid du har, så de ska ju kunna svara också - de ska inte släppa ombord dig alls om du inte blir insläppt i landet på det pass du har.

• LadyRed

Pratade precis med Fritidsresor och passet ska vara giltigt minst 3 månader från hemresedatum, vilket för min del innebär att det är 1 dag försent ....

• LadyRed

Känns inte lönt då vi gifter oss på lördag och då måste jag ändå ha nytt pass med nya uppgifter m.m. .... får se om jag kan få ett provisorsikt

• anne på grönkulla

Det är dubbelt så dyrt och godkänns inte för inresa av alla länder - är det värt det? Kolla isåfall att Tunisien verkligen låter dig resa in på det...

• MrsHelloKitty

Hade själv samma typ av problem, mitt pass gällde bara 5 månader efter vi kommit hem. Rekomendationen från resbolagen är att passet ska gälla 6 månader efter hemkomst, enligt finska konsulatet i Tunisien (Svenska ambssaden i Stockolm är omöjliga att få tag på) behöver passet gälla 3 månader. Om jag hade vart du så hade jag ringt och frågat om en dag spelar någon roll, tyckte inte att dom kollade passen jätte noga. Annars vet dom om provisoriskt pass gäller i Tunisien, synd att göra ett för dyra pengar om det inte ens gäller. Lycka till!

Svar på tråden tunisien hjälp