• minimusen

    Slutat med p-ring

    Jag har precis slutat med p-ring som jag använt i ca 3 år. Jag fick mensen som vanligt och den slutade efter ca 4 dagar, men efter ett uppehåll på 3 dagar så fick jag tillbaks den, mer som blodiga flytningar. Vet någon om det är normalt? Hur har det varit för er andra som slutat med p-ring, p-piller osv? Jag är ju frisk i övrigt, men kanske lite mer stressad än vanligt...undra om det kan påverka också? Vore intressant att höra vad ni andra har upplevt!

  • Svar på tråden Slutat med p-ring
  • BlomAnna

    Tror det är rätt vanligt att det blir lite konstigt när man slutar med hormonbaderade preventivmedel. Det blir liksom lite knas med hormonerna och de första månaderna kan det bli konstiga blödningar eller inga blödningar alls. Är man stressad, går ner eller upp i vikt, är nedstämd etc påverkas också hormonerna och det kan bli lite knas...

    Talar bara av egen erfarenhet så är du orolig eller fundersam tycker jag du ska kontakta en barnmorska eller gynekolog.

    Hoppad det blir bra. Kram

  • minimusen

    Tack för svaret..väntar nog ett tag och ser om det blir bättre innan jag frågar nån barnmorska i af. Nån mer som har nån erfarenhet av det här??

  • tågjäntan

    Jag använde det i ett år och när jag slutatde (för att försöka bli gravid) så tror jag att det ganska snabbt var tillbaka till vanligt igen. FAst med det positiva att det blev mer regelbundet än innan.
    Nu har jag börjat igen och det tog två-tre veckor innan det slutade småblöda. Så det är nog åt båda hållen. Det är mycket hormoner och grejer i omlopp. Jag vet inte hur länge du ska gå innan du kontaktar din bm. Nu vet jag inte hur länge det gått, men än behöver du nog inte vara orolig.

Svar på tråden Slutat med p-ring