• pluggisen

    besviken

    Hej alla!

    Jag gifte mig för ett år sedan och när jag tittar på bröllopsvideon blir jag så besviken. En gäst har en vit klänning på sig, Intåget i kyrkan är knappt med och man hör inte när vi säger JA i kyrkan. Utttåget blir helt fel då musikern glömde bort oss så vi fick stå där och se dumma ut i några minuter. Vi har inga bra foton heller, Så nu har jag börjat fudnera på om vi ska göra om det för att vi ska bli nöjda.

    Jag har kontaktat en annan församling och ska träffa dom för att diskutera olika möjligheter.Jag hoppas på glada besked.

    Vad tycker ni andra?

    Hur skulle ni göra och vad har ni för ideer?

  • Svar på tråden besviken
  • nennesjuttioåtta

    vad var er känsla just efteråt, var ni inte nöjda då? Det är ju det som är det viktiga, inte hur det ser ut på videon.

    Just därför som vi itne ens vågat se på det som filmats för att vi är rädda att det inte ska vara så härligt som det kändes....

  • pluggisen

    Vi var jättelyckliga men vi var besvikna på vissa saker och därför vill vi uppleva dagen igen

  • BlomAnna

    Jag tror inte man kan uppleva dagen igen. Det är en once in ha lifetime grej och det skulle nog inte bli samma sak att göra det en gång till.

    Man gifter sig ju för kärlekens skull och inte för att få en prefekt dag. Är man lycklig och kär har man ju minnena kvar ch det är ju det som räknas.

  • Zia 20090618

    Bara att hålla med BlomAnna:
    "Man gifter sig ju för kärlekens skull och inte för att få en prefekt dag. Är man lycklig och kär har man ju minnena kvar ch det är ju det som räknas."

  • mns

    Kan bara hålla med tidigare inlägg, det är once in a lifetime. Gifte mig själv i somras och önskar att vi hade haft fler som filmat då ljudet blev dåligt, hårddisken på kameran blev full så allt kom inte med, vi hade velat ha fler kort osv.

    Dock skulle jag aldrig vilja göra om det för det var en så fantastisk dag, så mycket glädje och kärlek man upplevde på ett dygn blev nästan för mycket att ta in och det finns inte en chans i världen att det skulle bli i närheten så bra igen.

    Kort är ju alltid roligt att ha men filmen kommer man inte att titta på speciellt många gånger, dessutom förmedlar filmen det inte alls på samma sätt som man upplevde det själv men den hjälper en att komma ihåg känslan man hade.

    Jag tror att ni ska försöka att plocka fram det som var bra med dagen och glädjas av det och det absolut viktigaste är ju ändå att ni fick varandra

  • SaxKakan

    Jag vet att det går att få en slags välsignelseceremoni i kyrkan om man vill. Kanske kan ni gå dit, bara ni två, och göra det till en privat grej, där ni klär er fina, tar kort på varandra osv? Då behöver ni ju inte oroa er för att utomstående personer gör fel och får ändå en dag av kärlek igen, utan att behöva försöka jämföra den med er förra bröllopsdag?

  • Thewedding

    Våran video blev inte heller super men den duger , fick jättefina kort. Man fick ju en underbar dag att minnas som man aldrig kommer glömma.

    Vi vill gifta om oss om några år men då bara några få gäster och det skulle bara vara för våran skull för vi älskade just den dagen dom känslorna.

    Men om du är missnöjd och verkligen vill så tycker jag ni ska gifta om er.

  • Red Scarlet

    Jag håller med föregående talare, och tänkte bara kommentera vad du skrivit på din egen presentation:

    "Hade en underbar dag med mycket lycka och glada miner. Vi hade ett litet familjebröllop med våra närmsta och det blev jättelyckat.Vi gifte oss i Sölvesborgs kyrka och hade festen i Hälleviks bygdegård vilket var jättelyckat!!!!!! "

    Om det i det stora hela var lyckat men några småsaker gick snett tycker jag faktiskt att ni borde vara glada och nöjda med det resultatet. Jag vet en brud här på BT vars bröllop blev HEELT crazy. Hon heter Energy här på BT, hoppas hon inte tar illa upp för att jag kommenterar om henne, men hon har skrivit bloggar om sin bröllopsdag, och vad jag förstår verkade hon nästan ha gråtit sig igenom sin bröllopsdag och kaoset gjorde att familjemedlemmar inte fick se henne gifta sig etc. Att hon och hennes make nu väljer att ha ett nytt "bröllop" för att förnya sina löften kan jag faktiskt isåfall förstå, men inte om man i det stora hela är nöjd.

    Jag var lite irriterad på småsaker efter vår bröllopsdag som kunde ha gått bättre, men efter att jag läst Energys bröllopsblogg (www.brollopstorget.se/Bloggar-3-49/b2105.html) så var det bara att vara tyst.

    Jag skulle isåfall rekommendera er att kanske åka bort på tu man hand och fira er årsdag på något mysigt ställe? Eller kanske anlita en fotograf för att ta nya fina kort på er som par på någon årsdag osv? Vi hade inte ens någon organiserad bröllopsvideo utan har fått se filmsnuttar våra vänner filmat med sina mobilkameror och digitalkameror, jag tycker att det är jätteroligt att se och oavsett hur det framställs i videona vet ju JAG att den dagen gick i kärlekens tecken och att vi var otroligt lyckliga över att få säga JA till varandra (även om det inte heller hördes i deras videos )

  • JPerlestam

    Jag tror tyvärr inte heller att det går att göra om en sådan dag, speciellt inte så nära inpå, bröllopsdagen är speciell o jag tycker att du ska försöka fokusera på känslorna som rådde mellan dig o din man den dagen. Det är det som är det vikigaste. När jag ser tillbaka på vår dag så är det blicken i min mans ögon när han får se mig första gången i klänningen, blickarna vi delade i kyrkan o känslorna vi delade på bröllopsnatten som är de tydligaste minnena.
    Detta trots att jag SNUBBLADE ner för trappan i kyrkan (förevigat både på film o foto) o slog upp knät, fotona blev dåliga o min störda svärfar stal min man under middagen för att han skulle åka hem o tända lampor i vårt hus så att vi inte skulle få inbrott!!!!!! Så försök att rikta om tankarna för din egen skull.....

  • alltiett

    Hej!
    Jätte tråkigt att ni inte blev nöjda. Vå film blev inte heller världsbäst men vi bryr oss inte om det så mycket eftersom våra bilder blev helt underbara. Jag tror att valet av fotograf är jätte viktigt. Om ni inte vill göra om bröllopet och har kvar era kläder kan jag rekomenderar att ni tar nya bröllopsfoton, vi använde oss av studio104 som är jätte duktiga.
    Kram Eva

Svar på tråden besviken