• ALLIMA

Varianter på placerings"kort" tack!

Vi kommer att ha ett vinterbröllop och undrar över olika former av placeringskort vid borden. Har sett handskrivna stenar, namn på festprogrammet, små tryckta eller handskrivna kort. Nåt mer? Vill gärna ha lite vintertema på det hela. Nån som kan tipsa?

• Svar på tråden Varianter på placerings"kort" tack!
  • Björnisarna

Vart kan man hitta sådant Blubride?!

• bimadrock

funkade visst inte.. men är en sån där snöglob som man skakar... googla så hittar du =)

• MarianneL

vi hängde dem på baksidan av stolsryggen. du kan titta i mitt galleri

• qelzo

Hejsan
    Jag har plockat stenar ifrån havet vid vår sommarstuga som jag ska skriva allas namn på och lägga på tallrik eller ovanför tallriken.

MVH Malin

• Bluebride

ja, butikerna i sverige börjar slå igen så det är inte så enkelt att finna miniatyrer, men om du beställer katalogen direct trade så kan du köpa mycket. De har tyvärr en ordergräns, men du får mycket för pengarna det vill jag lova.

Björnisarna skrev 2009-09-22 14:12:09 följande:
    Vart kan man hitta sådant Blubride?!
  • Snart Andersson

Ska hyra placeringskortshållare från Festdetaljer.se (10 kronor styck) i form av små bröllopsklockor i silver som överst har två små hjärtan som håller i själva placeringskortet. Jätte gulligt och så kan gästerna plinga när de vill något!

• Linadesign
    konstigabaralillajag skrev 2009-09-18 15:06:23 följande:
    Ngt fiffigt med pepparkaksformar? De kan man ha som servettringar iaf.
    Ja, eller göra pepparkakshjärtan som man skriver namnen på i kristyr! Kanske lite tidskrävande men väldigt roligt och uppskattat tror jag!
  • Månljus Sthlm

Vi gjorde kombinerade placeringskort och servettringar, i lila och vitt med lila papper underst, vitt papper på det där vi skrev namnet på personen samt ett 5 mm brett lila band ytterst. Blev jättesnyggt om jag får säga det själv. :) Kan skicka bild om nån skulle vara intresserad, det är svårt att förklara.

• ALLIMA

Månljus Sthlm : kan du lägga ut i ditt galleri eller skicka till min gästbok? tack! Jag är jätteintresserad av din idé med namn på servettringar.

Svar på tråden Varianter på placerings"kort" tack!