• gumzan

    Vad ska du ge din tärna?

    Min bästa vän sen 13 år skall vara tärna på mitt bröllop. Hon kommer att ställa upp jättemycket och fixa mitt hår och göra make och massor där till.

    Jag skulle gärna vilja ge henne något fint och personligt som tack.

    Så jag undrar vad ni gav era tärnor?

    Och skriv inte inget alls.

  • Svar på tråden Vad ska du ge din tärna?
  • ToastmasterMarie

    Jag kommer ge min tärna ett armband. Samt att jag betalar hennes klänning, frisör och smink.

    Om hon ställer upp så mycket kanske det passar bättre med en spaupplevese eller en utekväll med go middag på restaurang.

    Att köpa prylar är svårare att tipsa om tycker jag det beror på hur hon är som person, smycken eller parfym är ju klasiskt.

    lite mer udda kanske kökredskap, saker till trädgård, oljelampor, någt till hemmet, tavla.

  • gumzan

    Grejen är den att hon gillar stora smycken med mycket bling bling ganska dyrt :) det har vi inte riktigt råd att lägga men jag tänkte om man kunde få lite tips.

  • Bluebride

    mina kommer få ett halsband. Till julklapp kommer hon få 1 par örhängen som hon kan ha till bröllopet, ska se om jag kan hitta på något mer som hon kan få när hon fyller, för det hinner hon göra innan bröllopet.

  • Tingli

    jag gör egna smycken...så ska göra halsband till mina tärnor som dom får.

  • Bluebride

    såg nu på ebay en pashminasjal jag fundera på att ge min tärna, den är i lila och mina tärnor ska ha lila klänningar

  • FiaoJonny

    Jag ger min ena tärna en GPS, haha, hon hittar som en kratta och nyligen fått körkort. Hon har uttryckligen sagt att så fort hon får råd så ska hon skaffa en GPS, så det blir nog toppen :).

    Den andra tärnan får kopp och mugg i Muminserien för Ittala. De hade dessutom lite rallis på dem när jag köpte så det blev ganska prisvärt. Så för att inte vara orättvis fick hon en Marimekkoskål också.

    Om hon gillar smycken så kanske ett stort smyckesskrin skulle kunna vara något?

  • piggelinbride

    Min tärna fick ett halsband kvällen innan bröllopet. Hon blev jätteglad och hade det på sig på bröllopsdagen.
    Sedan betalade vi för hennes hår, smink och klänning.
    Vi sov på hotell kvällen innan bröllopet och även det betalade vi.

    Spabehandling eller smycke låter väl jättebra. Uppskattas alltid :)

  • Sundance

    Smart idé Tingli! Att göra egna smycken. Det ska jag också göra. Har tänkt ge dem varsett smycke i alla fall. Parfym var också en bra idé. Och så får de ju klänningarna iofs men jag vet ärligt talat inte om de är så tacksamma för den presenten för jag vet inte om de kommer ha så mycket användning av dem sen.

Svar på tråden Vad ska du ge din tärna?