• Tingli

    hur ska man göra?

    det är gångavstånd mellan kyrkan och vår festlokal...hur gör man då? ska man fixa eskort ändå eller kan man gå? för oss gör det inget om man går....men självklart kul om man skulle få åka häst och vagn som jag alltid drömt om....
    hmmmm

  • Svar på tråden hur ska man göra?
  • feministbrud

    Du väljer väl själv vad du vill lägga dina pengar på. Jag/vi skulle gått, men fin transport är å andra sidan inte viktigt för mig/oss.

  • Tingli
    feministbrud skrev 2009-09-14 21:45:27 följande:
    Du väljer väl själv vad du vill lägga dina pengar på. Jag/vi skulle gått, men fin transport är å andra sidan inte viktigt för mig/oss.
    nä jag känner så med...att vi kan lika gärna gå tillsammans med gästerna.
    iofs är det gratis för mig att fixa häst å vagn, men känns lite omständigt att transportera dit allt för att åka en liten bit bara.
  • Flygande taxen

    Jag hade nog också gått, hade också sparat in pengarna för transporten och använt dom till nåt annat iställe.

    Att gå brudparet går iväg med gästerna är väl egentligen också lite traditionellt. Tror det var här på BT som jag läste att ordet "bröllop" kommer från "brudlopp", dvs. att brudparet gick med alla gäster genom byn/staden för att visa upp sig (el. nåt likn.).
    Så om nig går tillsammans med era gäster, från kyrkan till festlokalen, så är det ju egentligen lite av ett "brudlopp". Så om ni framställer det på det sättet så kan själva promenaden bli en rolig "grej"

  • Flygande taxen

    Jag hade nog också gått, hade också sparat in pengarna för transporten och använt dom till nåt annat iställe.

    Att gå brudparet går iväg med gästerna är väl egentligen också lite traditionellt. Tror det var här på BT som jag läste att ordet "bröllop" kommer från "brudlopp", dvs. att brudparet gick med alla gäster genom byn/staden för att visa upp sig (el. nåt likn.).
    Så om nig går tillsammans med era gäster, från kyrkan till festlokalen, så är det ju egentligen lite av ett "brudlopp". Så om ni framställer det på det sättet så kan själva promenaden bli en rolig "grej"

  • KatjaB

    gästerna kan väl gå och så kan ni åka på en flakmoppe eller tandemcykel med lite burkar fastbunda efter

Svar på tråden hur ska man göra?