• jofmanytalents

Är jag korkad eller vart ringer man??

Jag skulle ringa och boka kyrka (trodde jag haha!). Visst är det väl pastorsexpeditionen man ringer då? Verkar nämligen inte finnas någon sådan i vår kommun... Sökte på eniro på pastorsexpedition och kommer till en kristen förskola, inte riiiktigt vad jag tänkt mig
    Men innan jag sliter mitt hår med att försöka hitta numret till expeditionen, visst är det dit man ringer för att boka kyrka till vigseln, eller letar jag telefonnummer i onödan?

• Svar på tråden Är jag korkad eller vart ringer man??
  • sms å fotboll

Pastorpsexp. är en bra början. Vilken församlingen är det?

• jofmanytalents

Stora Tuna, sökte på pastorsexpedition borlänge och fick upp Immanuelskolan Jakten på prästen har inletts...

• sms å fotboll

Svenska kyrkan i Borlänge erbjuder vigsel, välsignelse över borgerligt ingånget äktenskap samt välsignelse över registrerat partnerskap.
    Våra kyrkor och kapell är tillgängliga för vigsel och välsignelse i första hand på lördagar kl 15, 16 eller 17 och bokas via pastorsexpeditionen på telefonnummer: 0243-663 55, 0243-663 62.
    Efter överenskommelse kan kyrklig vigsel/välsignelse också ske på annan plats än i kyrkan. Tid och plats bestämmer ni då tillsammans med aktuell präst.
    Vigsel i annan kyrklig ordning kan medges efter ansökan och beslut i kyrkorådet.

(Hämtat från deras hemsida www.svenskakyrkan.se/default.aspx)

• jofmanytalents

OOohhh... HEMSIDOR! Haha, är hopplöst ute när det gäller sånt, jag tillhör dem som tycker att internet är en leksak och fattar inte att e-post kan vara accepterad kommunikationsväg på stora företag Tusen och åter tusen tack!

Svar på tråden Är jag korkad eller vart ringer man??