Inget brudfölje
Vi har inte tänkt ha några tärnor, brudnäbbar osv när vi gifter oss utan gå in själva. När jag tänker på andra bröllop tror jag aldrig att jag sett det. Är det vanligt egentligen?
Vi har inte tänkt ha några tärnor, brudnäbbar osv när vi gifter oss utan gå in själva. När jag tänker på andra bröllop tror jag aldrig att jag sett det. Är det vanligt egentligen?
min moster hade inget följe när de gifte sig lika fint ändå!
Egentligen handlar det om ekonomi. Vi har inte råd att betala kläder till följet. Men det blir säkert bra ändå!
Det anses ju vara en typ ära att få vara i följet så folk ska betala själva Diskutera med ev personer ni skulle vilja ha? Vår marsalk och tärna betalar själva
Var aldrig ens snack om det
Det visste jag inte! Det jag hört och läst om det är att brudparet ska bekosta allt. Då får vi kankse tänka en vända till...
vi kommer ha vår dotter, hon räcker!=)
Vi hade följe!! Jätte mysigt. Vi betalade 500kr var för tärnan och bestman. Vi var ute i god tid och hittade en jätte fin klänning. och bestmans kläder hyrde vi inga problem där heller..
Sista bröllopet jag var på så gick brudparet in själva och deras tärnor och bestman hade rotat i sina garderober efter sina finkläder Allt är så olika!! Och det är därför det är så mysigt med bröllop!!
Ni behöver inte ha något givetvis. Det är rätt vanligt. Vi hade våra barn, men ingen bestman eller tärna.
Men ni behöver absolut inte betala - visst om ni har jättekrav på kläderna och de är jättespeciella eller dyra så kanske inte alla vill lägga upp de pengarna, men annars så betalar de ofta själva.
Ni behöver absolut inte betala deras kläder om ni inte vill det. Men då kanske ni inte heller kan ha precisa krav på vad de ska ha på sig =) Kör på följe om ni vill det och be dem ha kläder i kanske en viss färg eller nåt, så får de ordna med det själva =)
Jag var tärna åt min tärna när hon gifte sig. Hon hade ett bröllop där gästerna skulle ha långklänning och hon bad mig ordna en i vinrött eller guld. Gick superbra för mig att låna en. Vi kommer ha valfri klädsel på vårt bröllop och jag har bett henne ha nåt som hon känner sig fin o bekväm i och eftersom hon vill veta färg, har vi pratat om blått =)
Vad jag har förstått så ska brudparet betala kläderna om de bestämmer vilka kläder de ska ha.
Vi ska inte ha nåt följe, har bara vart på två bröllop som vuxen och ingen utav paren hade nåt följe. Det ena var dock överlämning eftersom det var ett danskt bröllop, är tydligen tradition där (?) Tycker det ser jättevackert ut utan följe.
jag tänker så här: det finns inga som helst ska eller inte ska när det gäller bröllop. Allas bröllop är olika och det är brudparet själva som sätter uppr eglerna för sitt bröllop. Man kan ju alltid prata med sitt brudfölje om saken o se hur de ser på det hela. Men håller med om att det kanske inte är så schysst att va rigid i vilka kläder de ska ha om man inte är med och betalar. Önskemål kan man ju ha, men då lär man ju va mottaglig för att det inte blir exakt som man tänkt sig.
Bröllopsdagen är Vår dag och då ska Vi skina. *sådetså ;D*
Så vår plan är att inte ha något följe. Däremot kommer antagligen en tärna och bestman att utses och dessa kommer att befinna sig framme vid altaret. Kanske.
Det är bara jag och min blivande som ska gå in...eller min son går nog med och hans kostym köper jag för 400kr i en förort =)