Bröllop eller barn!?
Vi har skjutit på vårt bröllop så länge, först fattiga studenter, sedan långdistansförhållande, sedan förlovning men ingen budget.. och sedan barn. Nu var det meningen att vi skulle gifta oss nästa sommar, 2010. Vår dotter fyller ett om en vecka, så ganska så perfekt timing (med att jag hinner komma iform;). Nu satt vi ner idag på allvar med budget-och det blir 70000 dyrare än vi hade satt som budget. Känns så trist, när man väntat så länge vill man ha ett fint bröllop...I stället för att gå ner i antal, eller kvalitet, så har jag nu börjat fundera på att vänta ytterligare så att vi på allvar börjar spara. Men nu är vi ju mitt i barkarusellen och så småningom vill vi ju ha ett till barn, så nu ska allt tajmas med det. Förstår ni kruxet..? Lyxproblem, javisst, men bröllopsplanerande är ju en lyxaktivitet lite.. :)
Så nu tänker jag lite antingen kör vi på, har drömbröllopet och tar lån. Eller gå ner i standard. Eller kör på nu som kaniner, skaffar barn till nästa sommar (om nu allt går som på beställning som det inte behöver)och sparar och gifter oss 2011.. Åh jag vet inte. Har tagit udden av allt lite. Att allt ska vara så dyrt... :( Nån med samma dilemma?