• kärlekspar

misslyckat frieri som slutade lyckligt

Måste bara berätta om mitt misslyckade frieri men slutade lyckligt!!
    Min sambo fyllde år och jag tänkte fria till honom då.

JAG SKULLE JOBBA NATT MEN överraskade honom med att jag hade bytit bort den. så när alla gäster hade åkt hem och jag gick ut i bilen för att åka till jobbet (trodde han) men i själva verket hade jag en bukett röda rosor i bilen som jag hämtade och gick in igen och gav den till honom och sade grattis.

Jag hade köpt vin och färska räkor, ostar o kex. Barnen var också hemma den minsta sov (dom andra är 13 och uppåt, har 4 st) Jag hade skrivit med markeringspenna på en tallrik "vill du gifta dig med mig?" som han skulle se när han ätit lite från den, jag lade på räkorna på tallriken och dukade fram allt och vi satte oss i soffan. JAG TYCKTE FÖRSTÅRS att tv:n skulle stängas av, men min 15 åring tyckte att den kunde vara på men inta så högt..okey då..

(barnen visste ingenting heller) Vi smakade på räkorna som smakade VIDRIGT så jag var tvungen att gå ut o slänga dom. Vad ska jag nu lägga på tallriken tänkte jag. Jag fick öppna en ask vit choklad toblerone som jag egentligen skulle ge bort till en vän. Jag delade den i små bitar o lade över hela tallriken och vi satt lugnt o drack lite vin o han åt choklad. Satt o petade runt på dom lite...Men inte såg han någon svart text inte!!!
    Tiimmarna gick och barnen kom o gick o pratade o sen ville 15 åringen ha den sista chokladbiten på tallriken..jag=NEJ min sambo =ja vi byter mot dina godisbitar du inte tycker om.
    Nu ser väll 15-åringen texten istället...suck. Men han såg ingenting heller. Min sambo ställer sonens godisskål över tallriken...jag tror jag blir galen.

Nu sitter vi med sista glaset från vinflaskan och min dotter kommer in o det blir tjaffsigt mellan sambon och henne eftersom hon är jättearg för något (jag kommer ärligt inte ihåg vad de tjaffsade om) jag satt ju bara o tänkte på hur han skulle få se texten.

JAG FÖRSÖKTE få dom glada igen..lönlöst. JAG tar bort godisskålen o lägger godis på tallriken i stället. Men han ser ingenting fast det ligger en liten godisbit på tallriken. Jag utbrister:ja du är rolig du.
    Han=Va? Sen slukar han sista i glaset (som vi skulle skåla med) och säger surt nu går vi ut med hundarna. Vi blev lite osams han o jag med pga dottern.

Klockan var 12 på natten och han var trött och ville gå o lägga sig..han bar ut tallrikarna i köket och såg ingenting då heller..men det var faktiskt tur det för det hade inte blivit något romantiskt frieri.

Han gicjk o lade sig o snarkade o jag blev kvar i köket en stund efter mitt misslyckade frieri.

vAKNADE PÅ MORGONEN O VI VAR INTE SÅ JÄTTEGLADA, men jag tänkte att nu måste jag fria så jag försökte så vi blev på bättre humör.

frågade om han ville ha frukost på sängen och skulle just gå upp o fixa det. då hör jag min 4 åring ropa ..mamma i sitt rum.
    hon brukar aldrig vakna så tidigt..men just i dag så pasar det bra att bryta den vanan. Suck..men, men jag tog med mig henne ut i köket och vi la rosblad på en bricka och jag la på tallriken med texten och små panrich med ost på och lite vindruvor och en ros på tallriken..riktigt fint.

Min dotter stog o skrek varför jag hade sönder blommorna Jag=tyst,tyst. JAG GICK IN o vi satte oss i sängen och efter 2 smörgosar såg han ÄNTLIGEN texten.
    Han= Är du inte klok, det är klart jag vill!! han blev riktigt rörd och började nästan gråta.
    Jag berättade om mitt misslyckade frieri , men han tyckte att det här vart mycket mer romantiskt o bättre.

Vi ficj nya räkor från affären så vi firade på kvällen.

• Svar på tråden misslyckat frieri som slutade lyckligt
  • Superstarfia

Haha.. ja tyckte att ja sabbade min sambos frieri genom att säga när vi åker in i kärleks tunneln.. "vet du va carro frågade? om du skulle fria i kärlekstunneln" haha snacka om att ta udden av frågan...

• Aleta

Vad lyckat det blev tillslut, och vilken bra story!
    Grattis!

• lecaroline

Vilket härligt frieri!!Grattulerar!!

• Daa

Stort grattis! Det blev ju riktigt fint till slut.

Svar på tråden misslyckat frieri som slutade lyckligt