• ThePowerOfLove

BESVIKEN

Det är jag, på min familj. Jag har pratat om det här bröllopet i 2 år snart (av olika anledningar) och jag brinner verkligen för det. Skulle ha mina 2 systrar till tärnor + min väninna. Ena syrran har blivit gravid nu o kan inte då rpova ut klänningar för barnet hinner komma innan bröllopet. Hon blev skitsur för att jag nämnde det att det kanske inte funkar att prova klänningar med nuvarande situation. Hon bröt kontakten med mig?!! Dagen efter bad hon om ursäkt. Hormoner eller?? Iaf, 10 min efter att syrran sagt att hon ville bryta kontakten får jag ett sms av mamma, citat; -Jag vill inte vara din värdinna på ditt bröllop!!! Jag tappade luften. Ringde upp henne, tror ni hon vågade svara??? Har inte pratat med henne sen dess. Är snart en vecka sen.
    Nu är det så att det har varit mkt bråk mellan mig o mamma o ena syrran o nu efter det här bråket som startade av att jag sa det jag sa, (alltså en bagatell), känner jag att jag vill inte ha den andra syrran heller som tärna. Vill inte ha dom på mitt bröllop alls. Dom bara förstör. O nu under dessa dagar känner jag starkt av att ta min m2b o våra barn o bara dra iväg till något paradisliknande ställe o gifta oss i smyg. För på m2b's sida kommer inte hans ena syrra för hon o deras mamma umgås inte heller.

Skulle jag välja bort mina systrar som tärna o bara ha min vännina kommer jag stå där på bröllopet med dåligt samvete. Jag vet vad mamma kommer tänka, dom blev bortvalda men sin satans väninna som är dum i huvudet kunde hon ha! (mamma gillar INTE min väninna)

Vad ska jag göra? Jag har ont i magen av det här. Och bröllopet ska inte hållas förens 7 augusti så det är lite tidigt att börja ha ont i magen nu.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden BESVIKEN
  • Undertecknad

Jag hade rymt till Sydafrika och gift mig på en strand där. Faktiskt. Bröllop rör tyvärr upp löjligt många känslor hos folk...

• BlomAnna

Jag hade gift mig med min m2b i sällskap med människor som får mig att må bra. Även omd et betyder att inte bjuda mamma och systrar.

• Bluebride

Planera ditt drömbröllop, inbjudningarna behöver inte vara ute förrän i början på feb. Ganska bra då är tiden semestrar planeras på jobben

• 090208

Jag hade bett alla dummingar fara och flyga!

Har jag fatt gjort nagra ganger med min syster, faster och farmor. Sen gar allt over av sig sjalv...

• Moirie

Jag skulle nog försöka lösa konflikten (bryt inte kontakten med någon pga bröllopsplaneringskriser!) men överväga att ändå välja andra personer för nyckelrollerna på bröllopet eller inte ha tärna alls, eller gifta mig på annan plats. Om ni kommer ihop er redan nu över en liten småsak så kommer det knappast bli lättare eller roligare längre fram att försöka samarbeta. När jag läser här på BT så slår det mig att många så gärna vill ha det där fina familjebröllopet där alla nära släktingar ska vara med och hjälpa till och kanske finns det en tendens att tro att de där annars ganska kassa relationerna ska läkas eller svårsamarbetade familjemedlemmarna plötsligt ska bete sig normalt bara för att man gifter sig. Om det inte funkade så bra innan bröllopsplaneringen så kommer det knappast bli bättre nu enligt min erfarenhet...

Men alla familjer är ju olika... för mig låter det du berättar väldigt dramatiskt men i andra familjer kanske man vädrar luften genom att ha ett bråk och sen är det bra med det.

• ThePowerOfLove

Tack för era synpunkter. Sitter nu och läser om möjligheterna att ha en vigsel i Thailand. Jag är inte den som bryter kontakter. Det är upp till dom att göra det. Men jag förstår hur du tänker 'Moirie'.

• missemys

Hejsan!
    TIPS! Tänk igenom vilka ni ha med. Vi valde bort min makes syster för hon har hel enkelt bara varit födjävlig under flera år. Och det gick hur bra som helst. Ingen i släkten tyckte det var konstigt.

• nano86

Jag skulle stunta i tärnor om jag var du.

Själv kommer jag inte ha nån tärna. Skulle egentligen gärna ha haft det men det känns som om hur jag än väljer (vill inte ha mer än en då sambon inte vill ha nån best man, heter det så?) så kommer jag göra någon lessen. Jag väljer att låta mina nära vänner få andra saker att göra på bröllopet som de gärna vill göra och jag uppskattar att just de gör.

• Flygande taxen

Min åsikt är att endera så åker du, gubbe och barnen iväg och har en privat vigsel på nåt mysigt ställe.
    Eller så skippar du tärnor, festvärdinnor osv. helt och hållet och har en "vanlig" bröllopsfest ändå. Ge inte nåt hedersuppdrag ÖHT till varken mamma eller syskon och låt din kompis vara toastmadam, istället för att ha mamma som värdinna.

• ThePowerOfLove

Blir nog att åka iväg, för jag vet inte varför, men jag vill ha ett bröllop här hemme med tärnor o dylikt, kan jag inte få det blir det inte det bröllop jag tänkt mig. Kanske löjligt jag vet inte. Men det är så det känns. Tror jag kommer få mycket mer glädje av ett bröllop på en annan plats än hemma.

• Nordiskbrud

Men hur har ni ens hunnit bråka ang provning av tärnklänningar????
    Ni gifter er den 7 augusti nästa år! Barnet hinner ju komma långt innan det, varför denna panik?

Förstår om du känner en viss "stress" men gumman, det är ETT ÅR kvar! Det finns gott om tid att lösa vilka problem det nu är det handlar om i mycket god tid innan den stora dagen. Varför ska ni hals över huvud kasta omkull era planer på bröllop hemma med allt det ni vill ha och planerat för pga ett litet ynkigt gräl?

Känns som om du mest handlar i affekt nu och som svar på din fråga, ja, det låter lite löjligt. Prata ut med dina systrar och din mamma. De lär ju inte sluta prata med för den här sakens skull? Din mamma kanske har olika anledningar till att inte vilja vara värdinna? (Det tar rätt mycket tid både innan och under festen att vara detta. Hon kanske känner at hon inte får möjlighet att njuta fullt ut av er dag?)

• Alexxxi

Nä men... va tråkigt. Jag tycker du ska ignorera allt, be dem inte dra nånstans, det är din familj trots allt, men du kan som du skrev åka iväg nånstans och va med din egna familj och göra den dagen så perfekt som det bara går. Tråkigt när folk blir så barnsliga alltså...

• Betty Boop augusti2009

Åk iväg och gift er! Ni kommer inte att ångra er. Välj en fin plats vid havet, den stämningen slår allt.
    Vi gifte oss på Mallorca ett par veckor sen, ett mysigt litet ställe utanför Alcudia. Det var alldeles fantastiskt, mycket bättre än vad vi kunde drömt om.

Svar på tråden BESVIKEN