• Fenixx

    Alternativa bröllop nr.5

    Var det dags för en ny tråd. Hoppas på "gamla" som nya hittar hit för oss som sticker lite utanför den klassiska ramen.

    ska du ha en helröd klänning, 50-tals tema, medeltida, rockbröllop. ja även bara nåt annorlunda så är ni alla välkomna till denna tråden!

    Några av våra gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3185399.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3320646.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3444559.html

  • Svar på tråden Alternativa bröllop nr.5
  • Fenixx

    cltsp>> vad fina ni var! underbar klänning och underkjol får jag säga!

  • Liljekonvaljemö
    Cltsp skrev 2009-09-20 15:49:19 följande:
    Älgörtsdricka låter förövrigt spännande. Vart kan man köpa det?
    Det gör man själv ;)
  • Hante

    Tänkte blåsa lite liv i vår tråd. Vilken är det bästa medeltida gyklargruppen enligt er och varför?
    vi letar efter någon som inte kostar allt för mycket, ska kunna lite poijonglering, eldshow gärna med eldblåsning, och gärna kunna lite medeltida dans som de villigt lär ut....
    spexiga typer som vågar bjuda på sig själva för att blåsa liv i vår fest...

  • KatjaB

    Flygande taxen skrev 2009-09-16 21:22:21 följande:


    Gör ett litet inhopp här nu igen Måste bara säga att jag har hittat världens bästa "brudvals". Synd bara att vi inte ska dansa nån brudvals (eller liknande) ÖHT, då varken jag eller maken kan dansa klassisk pardans. Dessutom hade man nog säkert behövt nån riktig danskoreograf för att hitta på nån passande dans till denhär låten...Men här är den iaf: www.youtube.com/watchSnutten mellan 1:20 - 2:10 och från 5:32 fram till slutet, det är de bitarna man borde plocka ihop till en låt. Wow vad coolt det hade varit att dansa "brudvals" till det!!!!Det är så fint så jag nästan kissar på mig *skratt*
    hehe, Simon (m2b) har några skivor med Dimmu Borgir och jag gnäller "stäng aaaav" efter en kvart i bilen med det, hehe.
    För min del så vill jag kunna höra vad de sjunger, Simon hävdar bestämt att han minsann hör vad de sjunger, haha

    Men kul o udda dans, ni kanske kan gå en kurs på en lektion eller hos nån släkting så ni blir lite varma i kläderna.
  • chokladmonstret
    Hante skrev 2009-10-12 19:26:40 följande:
    Tänkte blåsa lite liv i vår tråd. Vilken är det bästa medeltida gyklargruppen enligt er och varför? vi letar efter någon som inte kostar allt för mycket, ska kunna lite poijonglering, eldshow gärna med eldblåsning, och gärna kunna lite medeltida dans som de villigt lär ut.... spexiga typer som vågar bjuda på sig själva för att blåsa liv i vår fest...
    Jag tycker Trix är duktiga, jag är själv sugen på att ha en gyklargrupp till vår dag, men jag har inte riktigt vågat fråga vad det kostar hehe.
    Dom håller till i västerås men jag antar att dom reser runt när dom har nått, såg på google jag vet att dom har en hemsida
  • Hante

    Ja Trix är duktiga - frågan är bara vad de kostar... har en liten budget...

  • Hante

    Nästa fråga är det någon som druckit något gott mjöd och som vet var man kan köpa det?
    Det godaste vi har druckit var på medeltidsveckan på gotland men de säljer inte till privatpersoner.... vad jag vet...

  • Hante

    tack för tipset - men de har tyvärr att man måste köpa 6 flaskor som minst av varje, vi vill ju kunna smaka innan så vi vet att det är bra....

  • Fenixx

    ah typsikt, för man vill ju smaka lite innan som du säger hante.

  • Hante

    ja så man vet att det smakar bra, kan ju behöva pröva några olika sorter med ;)

  • Fenixx
    Hante skrev 2009-10-27 22:36:24 följande:
    ja så man vet att det smakar bra, kan ju behöva pröva några olika sorter med ;)
    jag menar det.
  • KatjaB

    vi har ju tänkt ha lite vintage-tema på bröllopet med 30-40 talets Hollywood. Kläderna är klara, men funderade på om man kan få in det i temat i lokalen eller underhållning. Har ni några förslag.. tyvärr har vi ju inte råd med något storbandsjazz, vilket förstås hade varit kul

  • Hante

    har tyvärr inga förslag katjaB.

    vi planerar det medeltida bröllopet för fullt och börjar inse att budgeten borde varit större....

  • sarahkka76

    Hej tjejer! Det var ett bra tag jag var här sist. Det har varit mycket och bröllopsplaneringen har stått stilla, men nu är vi redo igen. Vi väntar vårt första barn också som ska komma i april, så det blir 3 månader före bröllopet, huga!

    Hur går det för er? Hur långt har ni kommit?

  • Hante

    grattis till graviditeten!
    vi har vart sjuka i influenssan så nu planerar vi för fullt igen - maten bestämd, vigselplats, festlokal, klänningsmodell och övriga klädesdetaljer. dock inga skor.

  • sarahkka76

    Tack tack
    Åh vad jobbigt med influensan! Den vanliga eller grisen?
    Ja, men då har ni de stora bitarna klara iaf
    Och jag som hade klänningen klar, nu måste jag tänka om. Vet inte alls vad det kommer att bli med tanke på att jag inte alls vet hur jag kommer att se ut 3 månader efter förlossningen.

  • Liljekonvaljemö
    sarahkka76 skrev 2009-11-09 15:56:53 följande:
    Tack tack Åh vad jobbigt med influensan! Den vanliga eller grisen?Ja, men då har ni de stora bitarna klara iaf Och jag som hade klänningen klar, nu måste jag tänka om. Vet inte alls vad det kommer att bli med tanke på att jag inte alls vet hur jag kommer att se ut 3 månader efter förlossningen.
    Först och främst, grattis till graviditeten! :)
    Ska du sy klänningen själv eller är det ett beställningsjobb eller färdigsytt?
    Jag som får barn ca 4 mån innan brölloppet väntar med att sy klänningen tills efter födseln (då jag vet hur jag ser ut). Vilket är ett tips oavsett om du syr klänningen själv eller om du lejer bort det.
  • sarahkka76
    Liljekonvaljemö skrev 2009-11-09 17:43:56 följande:
    Först och främst, grattis till graviditeten! :)Ska du sy klänningen själv eller är det ett beställningsjobb eller färdigsytt?Jag som får barn ca 4 mån innan brölloppet väntar med att sy klänningen tills efter födseln (då jag vet hur jag ser ut). Vilket är ett tips oavsett om du syr klänningen själv eller om du lejer bort det.
    Tack Jag kan inte sy så det är ingen bra idé hahaha Antingen låta ngn sy den eller hytta ngn färdig som jag kan ändra eller lägga ngn extra detalj på.
    Ja,jag hade alla ggr tänkt vänta till efter förlossningen. Är bara lite orolig att kroppen förändras medan klänningen sys så ska man ändra i efterhand, men det är därför jag ska låta den sys.
Svar på tråden Alternativa bröllop nr.5