vi bråkar om mina mat och godisvanor, hjälp!
jag och min kille har varit ett par i nästan ett år, och överlag så känns allt jättebra med oss. vi tycker väldigt mkt om varann, har roligt ihop och kan prata. vi är dock väldigt olika i hur vi resonerar runt mat och godis. jag lever ett liv med oregelbundna tider i jobbet, och har svårt att äta regelbundet. han lever tvärtom. visst vore det bra om ja kunde äta regelbundet men innan ja mötte honom har det inte varit ett problem för mig. min kille har ganska starka åsikter om hur man bör" äta och vad man bör äta. visst har han rätt i många avseenden men ja vet inte om jag vill ha dom här diskussionerna, för det känns som om jag skuldbeläggs för ngt jag inte ens ser som problem själv. jag har försöker förklara att vi ser olika på saken. kanske ännu värre är det med godis. jag är en godisråtta, det erkänner jag. kan lätt äta godis varje dag, dock inga stora mängder. jag går inte lätt upp i vikt, och är inte heller nojjig över att gå upp i vikt. (det är min kille) så här är det också mycket jobbigt. bara som när ja vill köpa godis o han inte, det är inte så enkelt som att jag köper och han låter bli, eftersom han blir väldigt störd och obekväm. det beror ju på att han själv oxå är sugen. så på sätt och vis förstör jag för honom.
han kan inte förstå hur ja vill leva mitt liv som jag gör. han tycker att allt handlar om godis och att det är lite för mkt godis vs träning. hur tar man en sån sak utan att känna sig otroligt sårad, och fet och ful liksom? jag har aldrig haft en viktkomplex i hela mitt liv och vill inte ha det nu! om jag bara skiter i hans åsikter så blir det jobbigt för honom också. måste bara tillägga att han också känner att han inte kan påtvinga mig hans ideal, men han hade väl hoppats att jag inte skulle ta det så hårt.
det låter så himla löjligt hela den här grejen, och det tar massa bråk o snack. finns det ngn som känner igen det här?????
eller någon som har ett vettigt tips om hur man löser det???
jag vill så gärna slippa det här, och slippa må dåligt över vad/hur jag äter. ibland har jag funderat på om min kille har ngn form av problem, för han är så otroligt rädd för att gå upp i vikt.