Vet inte om jag vill vara här... Lite långt :-(
Sitter här och är deppig och velig. Ni som flyttat till ny stad kanske kan känna igen er lite i mitt problem.
Flyttade hit för snart 3 år sedan och träffade min nu blivande man strax efter det. Jag är verkligen jättelycklig med honom känner egentligen inga som helst tvivel om att jag vill dela resten av livet med honom. Vill aldrig vara utan honom. Men den senaste tiden har jag börjat känna mig mer och mer ensam här. När jag flyttade ner hade jag en kompis som bodde här som jag lärt känna när jag bodde i Stockholm en kort tid, men det visade sig ganska snabbt att vi var väldigt olika så det rann ut i sanden. Jag hör av mig till henne då och då men hon är alltid så upptagen med jobb och fester så det blir aldrig av att vi träffas. Har också en barndomskompis som bor här, som jag umgicks massor med hemma. Vi står egentligen varandra väldigt nära och med henne känner jag verkligen att jag kan vara mig själv och hon känner mig utan och innan. Men hon har en del andra vänner här och verkar ha svårt att "leka tre". Jag ringer så ofta och föreslår träning, lunch, promenader, myskväll, drink men hon har alltid något annat på gång. Och hon ringer aldrig mig och föreslår något. Har ett par andra ytliga vänner jag lärt känna här som jag ringer då och då men det är så tufft att "bli en del av deras liv" om man nu kan säga så. Droppen var väl häromdagen när min m2b hade sagt att vi skulle ut och äta men så ringde hans kompis och sa att det var grabbfest. Jag blev lite besviken och ringde (återigen) till min barndomskompis för att se om hon ville ses men då visade sig att hon och en annan kompis till mig var hemma i deras nya hus och tittade för första gången (jag har inte sett huset) och sedan skulle de ut och äta. Kände mig plötsligt så utanför. Varför hade de inte ringt mig? De var båda bjudna på en fest vi hade helgen innan. Och till råga på allt började jag och m2b bråka om att jag alltid fick honom att känna dåligt samvete när han skulle ut. När jag funderade när han gått så kom jag fram till att det säkert stämmer som han säger men att det beror på att han har fester var och varannan helg och att han har sina vänner här, så nära, men att jag inte har någon att umgås med. Hans vänner har ju blivit mina vänner till viss del men jag vet ju att skulle det ta slut mellan oss så finns de ju inte kvar för mig, och då känns det inte riktigt "äkta". Ringde en av hans vänners flickvänner i veckan och föreslog att vi skulle ses ikväll när grabbarna skulle ut. Hon var på, men ställde in idag för hon var trött efter veckan. Blev så besviken. Jag orkar snart inte hålla på att anstränga mig längre.
Vet inte om jag är fånig och om mina känslor är överdrivna. Eller om det bara är självömkan. I vilket fall som helst så vet börjar jag längta hem till min hemstad. Visserligen bor inte så många av mina vänner kvar men där har jag ju i alla fall min familj som jag står väldigt nära.
Kanske inte finns så mycket att svara på detta inlägg men jag behövde skriva av mig. Tack.