Vad ger ni toastmaster, fotograf etc i present?
Jag funderade på en exklusivare chokladask och lite skumpa..men räcker det?
Jag funderade på en exklusivare chokladask och lite skumpa..men räcker det?
Fotografen vet jag inte om jag hade gett något till. H*n får väl betalt för att fota? Det räcker för mig. När det gäller de övriga bjuder vi på stort kalas, och det tycker vi duger alldeles tillräckligt.
Vi kör på whiskey till våra toastmasters. Det är mina bröder och de gillar det så vi köper en fin variant. Vi vill gärna ge dem något eftersom de lägger ner väldigt mycket jobb och kommer inte kunna njuta så mycket av middagen. När jag var toastmadame uppskattade jag mycket att få en liten grej efteråt som tack för allt jobb jag lade ner.
Just det... De vi betalar för att de utför en tjänst ger vi inget till. De har ju redan fått sitt!
Vi har gett vårt toastmaster par en fin flaska vin och en korg med italienska delikatesser (pasta, olivolja, ostar, mm). De blev superglada och la ner ett jättejobb så de var värda stort tack.
Min brors tjej som sminkade, fixade mitt hår och dessutom fotade ska få något liknande.
Vi ger toastmaster och några andra som hjälpt till mycket presentkort på liveit.se så kan de hitta på nåt mysigt!
Det rör sig om om toastmaster, fotograf (en släkting som inte får betalt) och en kompis som gör trycksakerna (även bjuden på festen så klart).
Jag tror att det blir en finare choklad och en skumpa då, det går ju alltid hem.
tack för svaren!
Vi bjöd våra toastmastrar på övernattningen vid bröllopet, vilket vart värt 1200kr.
Fotografen betalade, vi så han fick ingen present.
Till mina tärnor betalar vi deras håruppsättningar hos frisören som present, vi ska även ha två toastmadames, ett värdpar och ev en solist/barnvakt som man borde ge nåt. Fotografen får betalt så hon får ingen present.
våra tärna och bestman inkl toasmaster med hans fru betalar vi övernattning för där vi ska bo, har inte funderat på om man ska ge ngt mer än så men det kostar ju ändå en del...
Våra presenter till de som hjälpte till lite extra på bröllopet var:Tärna 1: Muminskål och kopp, MarimekkoskålTärna 2: GPS, hon hittar så dåligt :PToastmadame (som skötte rubb och stubb!): Fotokurs med inriktning på modefotografi/modellfotografi på medborgarskolanBestman: En flarra fin whisky och glas
När jag var toastmaster fick jag knappt ett tack från brudgummen.. Fick ett sms från bruden som tackade...
Jag hade lagt ner otroligt mycket tid på att göra deras bröllop till en stor dag! Det var frågesport, bildspel, tal, hjälpt bruden med allt från bordsplacering till festprogram osv osv.
Det behöver inte vara något stort och dyrt, men när man lägger ner så mycket tid så är det väldigt trevligt att få någon uppskattning...
vi har inte kommit så långt i planeringen än som till presenter, men vi har spånat litegrann.. Tärnans klänning betalar vi, sen tänkte vi ge henne något litet också. Funderade på biobiljetter eller kanske en massage av något slag. Hon är småbarnsmamma så det kan ju vara skönt att få något som innebär lite "lyx" som är till för henne utan barn med.
toastmaster/madeame är ännu inte utsedd, men vi har några som vi tänkt fråga. Så där är det svårt att veta vad man ska ge. Blir det styvsvärfar som jag tror skulle tycka att uppgiften vore rolig, så går nog whiskey eller päronkonjak hem,
blir den en vän till mig så tror jag att ett presentkort på en inredningsaffär vore uppskattat (de har precis köpt hus)
Fotograf och dj är vänner till mig och dem har jag inte hittat på nåt till än.