Det är ingen annan som kan säga till sig vilka ni ska bjuda på ert bröllop, det avgör ni helt själva! Ni bjuder ju dem ni vill ha där, eller hur?
Själva har vi resonerat som så att vi bjuder våra familjer (såklart), vänner som vi umgås med, och endast de släktingar vi träffar. Jag ser ingen som helst anledning att bjuda nån gammal faster som jag träffar en gång om året. I mitt fall innebar det en kusin med respektive, samt resten vänner. I sambons fall blev det några fler släktingar, men fortfarande övervägande vänner.
Gör upp en budget hur mycket pengar ni vill lägga på bröllopet. Prata med er festlokal eller caterer hur mycket kuvertpriset ligger på, så ni får ett hum om hur många ni har råd att bjuda och gå lite därefter.
Angående barn är det många som väljer att ha barnfritt, det är helt upp till brudparet. Många bröllopsfester är ju egentligen sällan lämpade för små barn, men visst kan man ha barn med också om man vill.
Men som sagt, ni ska bjuda dem NI vill, inte vad någon annan säger eller tycker!