• EvigLycka

Vi vill gifta oss! Men hur blir reaktionen?..... Långt

Jag och min karl har varit tillsammans sen januari i år. Före vi blev tillsammans har vi träffats på samma fester och umgåtts med samma folk, men aldrig umgåtts med varandra. Jag har alltid varit nyfiken på han o samma från hans sida. Men vi båda var tillsammans med våra respektive som vi har barn med. Men efter de hade tagit slut så träffades vi, de var kärlek vid första ögonkastet, sån där kärlek som vi aldrig känt förut. Vi vill verkligen leva resten av våra liv tillsammans!

Han friade till mig i sommar och vi förlovade oss. Nu är de tänk att vi ska gifta oss nästa sommar. Pengar får vi ihop men då lever vi verkligen på existensmin. Så de kan ordnas. Men de känns som att de går lite fort, även fast de känns så otroligt rätt! Har aldrig funderat på att gifta mig förut men nu känns de så självklart eftersom den här mannen ska och vill jag leva resten av mitt liv med!

Jag ville nog mest bara skriva av mig, även höra andras tankar o detta. Inga påhopp tack, men gärna råd o stöd.

• Svar på tråden Vi vill gifta oss! Men hur blir reaktionen?..... Långt
  • lecaroline

Och Stackare!! En jätte bamse kram!!!!

• delirious

nä fy fan säger jag då bara, ursäkta mitt ordval agtiwi, jag lider verkligen med dig...

men för att säga några ord till ts så känn efter i ditt hjärta hur det känns, andra människor har alltid så mycket åsikter om allt, och visst det kan vara himla vettigt att ta till sig andras åsikter och råd men i slutändan är det du och din m2b som ska leva med beslutet...Oavsett om ni gifter er nu eller om 5 år kommer folk tycka saker, kanske bara av andra anledningar :)...självklart ska man ta barnen i beaktning, men bor ni ihop nu lr? tänkte om barnen liksom är inkörda på att det är du och din nya jag då är det ju sak samma för dom om ni gifter er, bara lite tryggare :) så är det i alla fall för mina och min m2b:s barn...enligt dem själva....
    Lycka till!!

• 2000 talet

Njut av er lycka. Om ni vill och känner att giftermål är rätt och det funkar för barnen då ska ni gifta er.
    Ni vet vad ni har idag, men inte hur morgondagen ser ut. Det gör ingen.
    Och precis som någon ovan skrev: omgivningen kommer alltid ha åsikter, oavsett vad ni gör. Det är inte omgivningen du gifter dig med så skit i den
    kram
    och lycka till med vad det än blir

• Sonja68

Ja, folk tycker och tänker mycket. Och att man varit ihop länge är inte heller någon garanti. Kram till dig Agtiwi, fy så tråkigt!
    Men personligen hade jag nog väntat till förälskelsen lagt sig lite och kollat in vad som händer när det börjar krisa och bli kämpig, grå vardag. För barnens skull också.
    Varför stressa? Men jag förstår att ni är sugna, när ni är så kära. Men känn efter och tänk själv. Bry dig inte så mycket om vad andra tycker och tänker.

• EvigLycka

Jag och min m2b bor ihop, så barnen är vana vid att de är vi. Så på den fronten känns de inte som ett problem. Innerst inne känns ju absolut allting helt rätt. Även fast de skulle bli en grå dag känns de som att vi skulle klara de! Till 100%.

Agtiwi, de låter fruktansvärt! Jobbigt, lider med dig! Hoppas allt löser sig. Lycka till!

• Hemlig2009

När jag och min man gifte oss var det ganska exakt två år sedan vi träffades. Hade aldrig pratat eller setts innan. Känns det rätt så gör det. Jag tänker inte sitta och vänta på någon 3-årskris (eller 7-årskris som också finns). Vi har nu valt varandra och också valt att reda ut ev. tråkigheter som kommer i vår väg. Agtiwi, jag beklagar verkligen. Kan ni inte försöka prata med varandra? Din man kanske "bara" känner att det blev stort på något sätt?

• Jelica83

EvigLycka:

Jag och min blivande man har varit tillsammans sedan april i år, vi är förlovade och ska gifta oss i juni nästa år.
    Vi struntar i vad alla andra säger för vi vet att det är rätt, vi vill dela resten av våra liv med varandra.
    I våras tog det slut med mitt ex, som jag var tillsammans med i 8½ år och sedan träffade jag den här killen, som också kommit ut ur ett långt förhållande. Det har aldrig känts så bra i ett förhållande som nu, det är verkligen "den rätte", "kärlek vid första ögonkastet" och alla andra klyschor man kan komma på :)
    Jag är lyckligare än jag någonsin varit och det är han också.

Så, om ni vet vad ni vill - gift er! Strunta i vad alla andra säger. Det är bara du som vet vad du känner och vad som känns rätt för dig!

• Mörk Ängel

Jag kanske är jättekorkad, men varför spelar det någon roll för barnen om paret är gifta eller "bara" ihop och planerar en framtid ihop?

• Mörk Ängel

Agtiwi: Verkligen tråkigt! Hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och ser till att kämpa för ert äktenskap, såsom man ska göra.

• EvigLycka

Nu har jag pratat med min m2b och han vill verkligen att vi ska gifta oss nästa sommar, precis som jag.

Vi kommer strunta i vad alla andra säger och tycker. För de är ju faktiskt vi som ska leva med varandra!

Tack så jättemycket för alla svar!!

Och Agtiwi, jag hoppas verkligen att allting löser sig till de bästa för dig! Lycka till!!

• ElinDaniel

Evig lycka- Grattis! Ni har en rolig tid framför er med planerande och hemlighetsmakeri ;)

Agtiwi- Vet inte vad jag ska säga, men lycka till!

• Mörk Ängel
    EvigLycka skrev 2009-09-02 10:46:13 följande:
    Nu har jag pratat med min m2b och han vill verkligen att vi ska gifta oss nästa sommar, precis som jag.Vi kommer strunta i vad alla andra säger och tycker. För de är ju faktiskt vi som ska leva med varandra! Tack så jättemycket för alla svar!!Och Agtiwi, jag hoppas verkligen att allting löser sig till de bästa för dig! Lycka till!!
    Det tycker jag ni gör helt rätt i! Grattis!
  • iregu

Kör på bara
    Undrar bara....är det accepterat bland barna? Jag lever själv i ett förhållande med barn på varsitt håll - 3 resp 4 barn. Alla 7 respekterade vårt förhållande direkt och tycker vi är knäppa som inte gift oss tidigare :) trots att våra ex levde i bitterhet länge (min gör det fortfarande)...
    Strunt annars i övriga släkten. Det är ni som är och ska leva lyckliga tillsammans och ingen annan!

• iregu

EvigLycka:
    Jag såg inte det sista du skrev förrän senare. Stort grattis och lycka till!!! Ni gör alldeles rätt!

• EvigLycka

Tack så jättemycket alla!

• brud2011

Jag skulle nog väntat lite till, speciellt när det finns barn med i bilden o ni varit ihop rätt kort tid.

Svar på tråden Vi vill gifta oss! Men hur blir reaktionen?..... Långt