• Emma87
    Äldre 29 Aug 13:03
    5430 visningar
    29 svar
    29
    5430

    Löpare i guld...

    Tänkte ha guldtema på vårt bröllop :) men jag hittar inga löpare i guld att ha på en vit duk som jag hade tänkt mig :( Någonn som har sett var man kan köpa såna? Eller nått annat bra tips kanske? :)

  • Svar på tråden Löpare i guld...
  • renale­na
    Äldre 4 Sep 20:04
    #11

    Man kan ha två guldfärgade breda sidenband som klistras fast på duken med små duttar papperslim så att de ligger stadigt. mellan dem är det jättefint att strö ut blomblad eller murgröna. på så vis får man känslan av guldlöpare, men det blir inte så "tungt". Dessutom inkorporerar man bordsdekorationen i själva dukningen.

    man kan t.ex. ha låga blomuppsättningar på oasis mitt på bordet där det ringlar långa murgrönekvistar från.

  • Emma87
    Äldre 5 Sep 10:06
    #12

    renalena: tack för tipset :) Ja det kan nog bli bra :)

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 10:10
    #13

    Nu blåser jag lite liv i denna tråd igen...

    Jag har hittat dekorationsväv hos Panduro som säljs per meter (19 kr/m) men även en rulle på 5 meter för 66 kr. Verkligen jättefint, finns i olika färger men framför allt i guld! Smidigt material, bara att klippa

  • Emma87
    Äldre 30 Sep 10:31
    #14

    det va ju perfekt, ska in och kolla läget där nu :) Super bra om det är lätt att klippa i ju! Och GULD, det va ju inte så lätt att få tag i :)

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 10:33
    #15

    Nej verkligen inte lätt! Jag råkade gå förbi deras skyltfönster och fick då syn på det haha

  • Emma87
    Äldre 30 Sep 10:35
    #16

    Finns det på deras hemsida? Bor ju en bit ifrån en panduro affär :(

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 10:40
    #17

    Hittade här:
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet%C3%A4v&p=IXS750&m=1

    Men bilderna gör inte materialet rättvisa, väldigt mkt snyggare i verkligheten!

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 10:41
    #18

    Kolla dekorväv guld (inte antikguld, den är typ brun)
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&IDN=1788

  • Emma87
    Äldre 30 Sep 10:44
    #19

    Köpte du det? Det verkar ju väldigt bra :) Hittat fler fina saker till dekorationen?

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 10:59
    #20

    Vi var på väg att köpa men har nu beslutat (tror jag haha) att inte ha bordslöpare... inte helt hundra dock... m2b tycker inte det behövs då det kommer finnas för mkt grejer på borden, men jag vill ha!! ska försöka övertala hahaha

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 10:59
    #21

    förresten, det finns bordslöpare hos romance.se i guld, beställd prov från dem - skitsnyggt, men det är dyrt, 225 kr per meter!!

  • Emma87
    Äldre 30 Sep 11:03
    #22

    Oj vad dyrt. Min m2b tycker typ samma, att det blir för mkt osv. Men han kan ju inte sånt :) får tänka på det ett tag till, jag har ju gott om tid. Vad ska du mer ha på borde då?

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 11:22
    #23

    haha, nej de kan ju inte sånt ja ni har ju gott om tid så du hinner nog övertala honom när var det exakta datumet nu igen?

    det är en av sakerna som inte är färdigt ännu, men det blir nog kandelabrar på borden och blommor på ngt sätt... vi väntar på svar från cateringen, de ska visa bilder på dem först, får se vad de har fixat fram till oss...

  • Emma87
    Äldre 30 Sep 11:24
    #24

    den 12 juni är det dax :) Läntar jätte mkt, köpte klänningen i lördes :) Titta gärna på den i mitt galleri, helt underbar :) Ja det kan nog bli bra, du får lägga ut bilder sen :)

  • JollyO
    Äldre 30 Sep 11:28
    #25

    Här har de också sizoflor i guld. Vet inte om det är billigare än panduro men...

    sykompaniet.se/index1.html&target=search.html&lmd=0.263994216100211

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 11:44
    #26

    emma: åh ska kika i ditt album på en gång!! vad kul att klänningen är köpt iaf tro mig, 12 juni kommer vara här så snabbt, tiden går verkligen supersnabbt när man planerar bröllop!

    jolly: snyggt! det koster 16kr/m räknade jag ut (25m för 400kr) på panduro kostar det runt 12 kr men det är rulle på 5 m (5m/66kr)

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 11:48
    #27

    emma: såååå fin din klänning var, passar dig hur bra som helst, jättevacker

  • Emma87
    Äldre 30 Sep 11:52
    #28

    Tack :) Ja jag tycker verkligen att den är helt underbar! Synd bara att det är många månader kvar tills jag får använda den.. Får verkligen inte gå ett kilo tills dess Hmm spännade :)
    Hur går det med din klänning?

  • RedRos­es
    Äldre 30 Sep 12:02
    #29

    Det går bra, jag har sista provningen veckan innan för att se att allt är som det ska ooohhh nu pirrar det i magen när jag tänker på det hahaha nervositeten kommer sakta men säkert haha

Svar på tråden Löpare i guld...