• MallaA

Gotland 2010

Hej!
    Jag och min älskling gifter oss på Gotland i juni 2010.

Är det någon mer som gifter sig på Gotland? Hur? Var? När? Vore roligt att ha någon/några att bolla idéer med.

• Svar på tråden Gotland 2010
  • MallaA
    Juntan skrev 2009-09-23 10:07:49 följande:
    Ja, det blir i lusthuset. Vigselförrättare äe klart.Bäst o va snabb när det är pingst. Tack för tipsen.Klänningen ska vara enkel,kort. Vi ska nämligen inte ha några gäster, utan vi gifter oss i lite hemlighet. Så då tycker jag att det passar bättre. Har du funderat på buketten nåt? Jag vill en med ranunklar i, sen har jag inte bild på nån än.
    Jag har tänkt att jag ska ha murgröna i min bukett och även i håret och som dekoration till dukningen för övrigt så vet jag inte riktigt hur jag vill ha buketten.
    Anledningen till murgrönan är att vi träffades på studentkåren i Visby som heter Rindi (Rindi=murgröna på gotländska) och då känns det roligt att använda det. Dessutom så är den fin med nästan lite hjärtformade blad.
  • visby2010

MallaA: Kul med en sån baktanke runt blomvalet. Själv har jag inte börjat fundera på blommor än.

• MallaA

Tack! :)
    Det känns roligt att ha just murgrönan som tema

• visby2010

Är det några av er som bor på fatlandet? HUr fixar ni med gästernas resa och boende?

• MallaA

Min familj och närmaste släkten kommer att bo hos min mormor, men många andra kommer behöva boende.
    Vi har mailat en förfrågan om boende för övriga gäster till några olika hotell i Visby och tänkte preliminärboka rum till dem. De får dock betala sitt boende själva.

Hur gör ni andra?

• PennyJenny
    MallaA skrev 2009-09-22 08:23:26 följande:
    Jag hörde om ett par som hade sin fest på gamla militärförläggningen, det kan kanske vara läckert. www.hwitstjarna.se/
    Själva resturangen ligger i en den av den gamla militäranläggningen som är byggd i slutet på 80 talet eller något sådnat. Vet inte om den är så charmig direkt...
  • happytoaster

Resturang Vitstjärnan är inte så mysig, påminner om en skolmatsal.

Vi bor på fastlandet men har nästan all släkt på Gotland och en del vänner. För de som inte har boende på ön eller som kanske inte vill behöva tänka på att köra hem på kvällen har vi reserverat rum där vi ska ha festen. Gästerna får själva betala sitt boende men rummen är inte så dyra.

• furillen

hej.. kikar in lite i eran tråd.
    kan varmt rekommendera frisörcompaniet på adelsgatan, jag gjorde både hår och smink där. (hos linda)
    fin bukett från linds.
    vi spenderade bröllopsnatten på hotel 1 i visby. supermysigt och personligt litet hotell. alla rum är unika, superfina och med härlig utsikt.
    middag och fest hade vi på fabriken furillen eftersom vi hade våran ceremoni där också. väldigt vacker plats.

• MallaA

Hej!
    Nu har jag bokat vår bröllopsnatt på hotell 1. Tack för tipset, de ser ut att ha väldigt mysiga rum.

Hade ni någon som sjöng på bröllopet? Vi är ute efter en solist som kan sjunga några låtar under vår vigsel. Någon som vet någon som är duktig?

/Malla

• Gotland2010

Hej Hej!
    Vi gifter oss också på Gotland nästa sommar.
    Tyvärr har vi fått problem med platsen där vi ville vigas- dom sa nej eftersom det är borgligt.
    Vi vill vara utomhus på någon vacker plats, gärna vid havet..
    Några ideer?

/Sara

• furillen

MallaA,
    vad kul! hoppas ni blir nöjda
    vi hade turen att ha en vän som sjöng på vårat bröllop.

Gotland2010
    vi gifte oss borgerligt vid havet. Kartviken, Furillen. otroligt vackert! finns lite bilder på min sida. där finns också länk till en sida med massa flera bilder.
    några andra tips är: om ni inte är så många gäster så stora karlsö. lite krångligt men världens vackraste plats.
    stenkusten vid ar.
    östergarnslandet / grogarnsberget.
    kanske villa muramaris. (har inte varit där men verkar fint)
    tja, gotland är ju en ö med magiskt vacker kust runt om så jag tror inte ni kommer ha problem med att hitta en perfekt plats för just er

• visby2010

Nu är kyrkan prel.bokad och vi har börjat fundera på resturanger att äta middagen på. Någon som har något förslag? Är ju inte lätt när man bor på fastlandet...

• PennyJenny

kolla på www.kulinariskagotland.com/ de restauranger som är med i det är bra. Ga Masters, 50 kvadrat, Krakas krog och Smakrike har jag själv besökt och varit mycket nöjd med besöken.

• Harrys

Vi hade mat ifrån Smakrike kan varmt rekommendera dem.
    Har även hört toftagården skall vara bra.

• Hante

Toftagården är jättebra, min mormor var en av grundarna!! min mamma är född där.

Svar på tråden Gotland 2010