• Majsan S

PANIK Mitt stora feta SPANSKA bröllop!!!!!!!

Pratade med min pappa igår. Han och stor del av släkten bor och är från Spanien. Han har nu berättat för vänner och bekanta att hans dotter ska gifta sig
    Frid och fröjd...... Sedan nämner han att de tycker de ska bli kul att komma....... ALLIHOPA!!
    Panik Förklarade att här i sverige funkar det inte så! Jag bjuder in, litet bröllop (ca 100 gäster dv stort venskt bröllop) Men då förtydligar han att det är ju ekonomiskt bra om alla kommer då de ger pengar.....
    Suck jag som inte ens tänker bjuda mina spanska kusiner..
    Kan berätta att senast pappa med fler var i sverige kom de 44 st........
    Han skämtar säkert lite men lite allvar är det nog.... Hur förklara dessutom på spanska......

• Svar på tråden PANIK Mitt stora feta SPANSKA bröllop!!!!!!!
  • Betty Boop augusti2009

Ha ha, ja ni gör såklart somni vill. Jag skulle haft mitt stora feta GREKISKA bröllop (pappa är från Grekland) och det kände vi skulle bli för mycket.
    Så det slutade med mitt LILLA SPANSKA bröllop förra vecka.
    Vi åkte med närmsta familjen till Mallorca och gifte oss där, fast de som var med fick inte veta om bröllopet förrän tre dagar innan.
    Det blev perfekt för oss! En alldeles underbar dag! Vigsel och middag precis vid det vackra havet med tio gäster.

• Majsan S

Låter härligt betty o grattis ... men ser verkligen fram emot en stor fest.... men med våra vänner och de närmsta. Någon som har tips om Svenska seder och bruk på engelska/spanska kanske??

• Majsan S

Ingen mer som har lite tips och råd??? Kanske själva varit på spanskt bröllop??? Senast jag var på bröllop där var jag 14 kommer inte ihåg hur det gick till??

• Ne11ie

Kan ni inte ha bröllopsfest i både Sverige och i Spanien?

• Majsan S

Helt klart en bra ide´ Ne11ie. Ska fundera på den undrar om de godtar det?..... Slipper väl i alla fall göra sig ovän med släkten.

• Miss Biii

ojoj, jobbigt, men förslaget m 2 fester kan ju vara en idé... men risken finns ju att de vill se vigseln...haha! lycka till o berätta hur det går! kram

Svar på tråden PANIK Mitt stora feta SPANSKA bröllop!!!!!!!