Vid havet skrev 2009-08-28 10:25:12 följande:
Vi hade inte pyntat platsen alls. Stod framför ett lusthus och i en trädgård så det var fint som det var...Efter vigseln stod vi kvar och det tror jag iofs att folk tyckte var lite konstigt, de fattade nog inte att det var slut riktigt eller så stod folk bara kvar och tittade förundrat på det vackra paret lite längre De flesta gifter sig ju på en lördag så det tror jag inte ska vara ett problem. Vi hade lite problem eftersom det var en fredag och om de jobbar med annat så är det ju inte så lätt att komma ifrån för dem.
Ja, jag har funderat mkt på just det vad man gör direkt efter man sagt ja (förhoppningsvis gör vi ju båda det :)om man bara ska stå kvar efter vigseln eller om vi ska gå en liten bit bort och sen ber man bara värdparet (om man har ett sådant) att ta med hela bröllopsföljet bort dit så att de kan gratta..min kille tyckte dock att jag snöade in mig för mkt på vad man gör vid ett kyrkligt bröllop..well I dont know:)
Sen vad gäller platsen för vigseln så gifter vi oss i en vacker park så så mkt pynt behövs ju eg inte..jag tänkte mer ngt som visar att här skall brudparet stå..funderar lite på hinkar med påskris och tuplaner typ eller dyl.
Hade ni ngt speciellt där ni stod?