• Affelina

    Vigsel i Ekotemplet 10 juli 2010 kl 13.00 -14.30

    Vi har bokat präst för vigsel i Ekotemplet lördagen den 10 juli 2010 mellan 13.00 - 14.30 och hoppas med detta kunna avstyra en evt. krock med ngt annat brudpar. Vigseln kommer att vara från 14.00 fram till 14.30 men då gästerna kommer komma redan vid 13.30 och diverse förberedelser behöver göras innan har jag satt den tiden för att undvika att gästerna krockar med varandra. Det är verkligen en fantastisk plats för vigsel och jag unnar dig som går i tankar på att gifta dig där ett fantastiskt bröllop! Svara gärna på inlägget om du har frågor ang. min tid eller liknande. Det är lite nervigt att planera vigsel i Ekotemplet men är man bara ute i god tid och meddelar varandra så ska det kunna lösa sig för var och en:) MVH Affelina

  • Svar på tråden Vigsel i Ekotemplet 10 juli 2010 kl 13.00 -14.30
  • Hagakakan

    Affelina, hur gjorde ni när ni valde präst? Vi har kontaktat en präst vi ville ha, men hon skulle ha så mycket betalt för att vi inte gifte oss i kyrkan, det lät inte så seriöst tycker jag... Jag menar, de jobbar ju och får betalt ändå. Skulle bli otroligt glad för lite tips :)

  • Affelina

    Hej Hagakakan:)
    Jag ringde församlingen jag tillhör i min kommun och bokade präst och det skulle inte kosta något med vigsel i Ekotemplet enligt dem, men jag får inte info om vilken präst jag får förrän i maj 2010 så då kanske man får höra att man måste betala extra... Fast jag tycker inte att man borde behöva betala något extra utan man borde kunna lägga ut en önskan om vart man vill ha vigsel och så får den präst som kan tänka sig det göra det.

  • FramtidaFruSandberg
    Hagakakan skrev 2009-09-06 20:51:18 följande:
    Affelina, hur gjorde ni när ni valde präst? Vi har kontaktat en präst vi ville ha, men hon skulle ha så mycket betalt för att vi inte gifte oss i kyrkan, det lät inte så seriöst tycker jag... Jag menar, de jobbar ju och får betalt ändå. Skulle bli otroligt glad för lite tips :)
    Själva prästen ska inte kosta något om du eller din m2b är medlemmar i svenska kyrkan (om prästen kommer därifrån alltså). Däremot kan du behöve täcka hans/hennes reseutlägg.
Svar på tråden Vigsel i Ekotemplet 10 juli 2010 kl 13.00 -14.30