ngn som haft bröllop 1 mil från festen?
som det står ngn som har haft festen 1 mil från kyrkan ? ngt negativt med det?
som det står ngn som har haft festen 1 mil från kyrkan ? ngt negativt med det?
vi fick inte kyrkan vi ville ha sa det blev till att boka en buss till gasterna, tog ca 20 minuter till/fran kyrkan men det var inget problem alls.
Vi tog extra bilder vid kyrkan medans gasterna akte tillbaka, sedan fick de champagne & snittar medans de vantade pa oss, den mingeltiden var uppskattad, inte minst for att gasterna hade tid for toabesok/piffa till sig!
Vi hade bröllop 5 mil ifrån festen. Det var en lite annorlunda plats (borgerlig vigsel på en motorbana) och alla hade nära hem ifrån festen sen istället. Var lite muttrande från början att det var långt och åka för en kort vigsel, men när alla väl var på plats och efteråt så har de snarare tyckt att det var värt att åka dit och hade kunnat åka längre också.
Var på ett bröllop juli 05 där festen ägde rum ca 60-70km från kyrkan. Inte att rekomendera! De fyra gubbarna jag hade med mig i bilen var lagom svala o glada innan vi var framme. Att vi dessutom kom hemifrån som låg ca 7 km från festen till kyrkan o sen tillbaka var ju inte heller så trevligt..
Där jag jobbar finns det bara en av kyrkorna som har en lokal i närheten de andra ha minst 1 mil till en lämplig lokal. Det här kan absolut inte vara ett problem. Gästerna bir bjudan på bröllop och de vet var kyrka +lokal är belägna sedan är det gästernas bekymmer hur man transporterar sig mellan, oavsett om bussen går förbi eller om man måste fixa taxi.
Vi hade ca 2 mil mellan vigselplatsen och festlokalen. Långväga gäster som inte hade möjlighet att ta egen bil till vigseln bokade vi taxi till. De gäster som bor på vigselorten fick fixa skjuts själva till lokalen.
Vi har också ca 1 mil mellan kyrka och festplats. Men jag räknar med att folk samåker eller tar taxi ut till och hem från festplatsen. Vi är 30 stycken så det är inte tokmånga som ska färdas, jag räknar med att det löser sig då och är inte särskilt orolig.
Vi hade ca fyra mil mellan kyrkan och festlokalen. Vad jag vet var det ingen som klagade. Alla fick stå för sin egen transport.
Vi skrev i inbjudan var vigsel respektive fest skulle vara så alla visste att det var en bit mellan platserna.
vi hade 11 mil mellan kyrkan och festen, ja elva mil. jag ville ha kyrkan från mina trakter och festen blev i en bygdegård där vi bor, där även min man kommer ifrån. Inge sa något om alla milen att åka, alla fick ju lika långt att åka. Min släkt hade nära till bröllopet men långt till festen och hans släkt långt till bröllopet nära hem efter festen, vilket passade bra då de var många små barn med från min mans sida.
vi var på ett bröllop som hade så, men var inga problem. folk fixade skjuts eller samåkte.
En mil är helt okej enligt mig. Förra sommaren var jag däremot på ett bröllop med över 10 mil mellan kyrka och festen, och det kändes inte helt ultimat.
Gästerna fick med andra ord åka 20 mil bara mellan hotellet i stad X till kyrkan i by Y och sen tillbaka till festen i stad X. Utöver det hade de flesta av gästerna rest över hela landet.
vi kommer ha 8 km mellan kyrka och lokal. Lokalen valde vi ha på orten vi bor så vi kan fixa lokalen dagen innan.