• vanilla girl

Lite förvirrad, men lycklig som bara den!

Tjohoo.

Jag ska gifta mig! Min flickvän friade till mig helt spontant utan ringar eller något. Jag svarade ja, och vi har börjat planera lite..

Det är bara det att förlovning inte verkar vara en självklar grej, men hon vet att det är viktigt för mig. Tänkte att hon kanske skulle överraska mig med ringar men det har gått över en månad nu. Har kommit med små hintar men det har inte gett resultat.

Så idag när jag skulle vinka av henne (hon åker iväg några dagar) så sa jag till henne "jag vill förlova mig när du kommer tillbaka". Det var lite ljud i bakgrunden men jag är ganska säker på att hon sa att hon också ville det : )

Saken är den att jag inte vill pressa henne. Men jag tänkte fråga henne när hon kommer tillbaka om hon vill gå och kolla på ringar med mig.

Blir bara lite halvnervös att jag har missuppfattat det, och pressar henne till något hon egentligen inte vill. Iofs har hon friat så det är väl inte några bekymmer, men ändå.

Funderar också på datumet, blir det när hon friade eller kan man bestämma ett förlovningsdatum för att sedan beställa och gravera ringar? Vill åka till en fin plats och ha lite mys när vi byter dem...

Vill vara helt klar med hur jag tycker så jag har en vettig åsikt när hon kommer tillbaka liksom : )

• Svar på tråden Lite förvirrad, men lycklig som bara den!
  • mittid

Får en känsla av att du tassar runt lite för mycket. Om man är "rädd" för att uttrycka en åsikt eller en önskan i sin relation så kanske man behöver fundera över varför. Är man inte "självklar", alltså att ömsesidig respekt och balans råder, så är det i mina ögon inte en "bra" relation! Vad är du rädd för? Pressa henne till att bära en ring med ett namn i... på den hon har friat till???!!!

Datum, ja det kan man bestämma ett och sen göra en fin liten tillställning av, att minnas och glädjas åt, så klart!

• Avalon75

Åh så roligt!
    Förlovningen är myyysig... Inte en massa gäster, temafärgor, pussklockor, tårtfyllningsbeslut, utseendeångest, toakorgar (!), ringkuddar (!!!)...
    Bara en själv och sitt livs älskade. En mysig och skön stund när man är varandra närmst.

Fråga din flickvän vilket datum hon tycker.
    Hade det varit jag hade jag valt datumet som ni sätter på varandra ringarna.

Lycka till!

• vanilla girl

Avalon 75: Ja, så får det bli : ) Så kanske man kan åka till något mysigt ställe och byta ringar. Oooiii, ska bli så mysigt att gå och kolla ringar tillsammans. Tack för ditt svar.

mittid: "ömsesidig respekt och balans råder" absolut. vi har en jättebra relation, men jag ville ändå vara försiktig eftersom hon kanske hade planerat något.

- "men jag vill förlova mig nuuuuuuu, vill du inte, älskar du mig inte?"
    - "eehhm, jo, men ringarna blev försenade, men okej, nu vet du. jag hade planerat det i hemlighet"

så får det ju inte bli.

Svar på tråden Lite förvirrad, men lycklig som bara den!