• Boomtown

Inspiration till bröllopsbilder sökes

På söndag smäller det. Och det är väl så dags att på allvar kolla upp vad man vill ha för bilder så att man inte står där efteråt och ångrar sig. Har ni några länkar att inspireras av. Några speciella bilder ni tycker är riktigt bra. Lite kul att få se lite olika. Jag har i alla fall kommit på att inte glömma närbilder och bilder på barnen, bestman och tärna.

• Svar på tråden Inspiration till bröllopsbilder sökes
  • Boomtown

jantingstrom:

Jo jag vet ju att vi egentligen ska välja någon annan. Men vi har bytt fotograf för 3 gången, just för att vi inte har råd. Det får bli det billiga alternativet. Till hjälp har jag min fotointresserade syster. Jag vet, nu får en del rysningar. Men hon kanske kan ta en annan stil. Och fotografen vi har valt har ju ändå kvalité. Jag är jätterädd för att bli besviken, men det är risker vi måste ta. Vi kan ju inte låna pengar. Därför letar jag inspiration här bland er för att inte stå helt rådlös på söndag.

Tack alla för era tips!

• nni

Förresten, vi gav fotografen fria händer. Han har mer "modernt stuk" med olika vinklar o poser. Och vi kunde slappna av o bara ta in alla känslor, visst vägledde fotografen oss men det viktigaste e nog att slappna av...

• Boomtown
    nni skrev 2009-08-25 20:35:22 följande:
    Förresten, vi gav fotografen fria händer. Han har mer "modernt stuk" med olika vinklar o poser. Och vi kunde slappna av o bara ta in alla känslor, visst vägledde fotografen oss men det viktigaste e nog att slappna av...
    Har tittat ytterligare en gång på era bilder
    Vi ska gifta oss vid sjön och så vill jag också ha såna motljusbilder. Du hade lite av varje. Ja huvudsaken är nog att slappna av. Ska försöka
  • nni

Vi har fler av dessa, har exempelvis en likande som e ännu bredare, med havet o öresundsbron som bakgrund (bor i skåne). En av dessa e framkallad som canvas. Visst, det e roligt med olika scensättningar så man har mycket att välja på. Ja låt er bli fotade vid vatten, så vackert.
    Bara koppla av, det e mitt största tips!
    Lycka till nu!

• Divina73

Tycker att han känns väldigt spännande

Boomtown skrev 2009-08-25 20:19:12 följande:
    Oh herregud, shit pommfritt vilka vackra bilder!
  • Boomtown
    Bauti skrev 2009-08-25 21:02:54 följande:
    HejGå in på våran sida så hittar du kanske något catti-pontus.blogspot.com/
    Vad fint det var med gruppbilden som ett hjärta. Väldigt nytänkande. Coolt! Ni hade väldigt fina bilder! Kul att det var många avslappnade bilder.
  • Bauti

Ja jag är super nöjd med alla bilderna som vi fick. Tror att det blev omkring 1000 st. Som du ser kan du länka dig vidare på den sidan för att få samtliga bröllopsbilder.

• Boomtown
    wiicky skrev 2009-08-25 21:11:41 följande:
    Vem ska ni ha?
    Här kommer en länk till hans galleri:
    www.atelje13.se/galleri.htm

Han tar 1500 kr för 1,5 timmes fotografering före vigseln+ under vigseln. Vi får med provbilder och bilderna på en cd. Det är vår prisklass, Vad tror ni? Finns det hopp?
  • Boomtown
    Bauti skrev 2009-08-25 21:25:01 följande:
    Ja jag är super nöjd med alla bilderna som vi fick. Tror att det blev omkring 1000 st. Som du ser kan du länka dig vidare på den sidan för att få samtliga bröllopsbilder.
    Ja där du fick jag se lite mer. Jättefina detaljbilder också. Där fanns det många olika vinklar. Så fina ni var! En annorlunda bukett hade du, jättefin, speciellt när ni la ringarna på. Det gjorde sig verkligen.
  • wiicky
    Boomtown skrev 2009-08-25 21:28:11 följande:
    Här kommer en länk till hans galleri:www.atelje13.se/galleri.htmHan tar 1500 kr för 1,5 timmes fotografering före vigseln+ under vigseln. Vi får med provbilder och bilderna på en cd. Det är vår prisklass, Vad tror ni? Finns det hopp?
    Det är honom vi funderar på också. Du får gärna utvärdera efter bröllopet sen. Så svårt, men vill ju att det ska bli snygga bilder, men det ska ju passa ens budget också...
  • Bauti
    Boomtown skrev 2009-08-25 21:31:54 följande:
    Ja där du fick jag se lite mer. Jättefina detaljbilder också. Där fanns det många olika vinklar. Så fina ni var! En annorlunda bukett hade du, jättefin, speciellt när ni la ringarna på. Det gjorde sig verkligen.
    Tack.
    Jag hade lite ågren just med buketten. Ville inte ha något vanligt. Men blev super nöjd över min fina konstiga bukett.
  • jantingstrom

Ser ju helt ok ut, och billigt är det... mycket billigt.

så det går nog bra tror jag.

//J

Boomtown skrev 2009-08-25 21:28:11 följande:
    Här kommer en länk till hans galleri:www.atelje13.se/galleri.htmHan tar 1500 kr för 1,5 timmes fotografering före vigseln+ under vigseln. Vi får med provbilder och bilderna på en cd. Det är vår prisklass, Vad tror ni? Finns det hopp?
  • X50S

Vi hade förutom den professionella fotografen med en fotointresserad vän på fotosessionen. Vilket resulterade i att vi fick slutligen över 1500 bilder att välja på från hela dagen.

De bästa bilderna tyckte jag blev de som var minst arrangerade. Till exempel en bild när de tagit på oss i bilen, genom backspegeln. Vi fotograferade efter vigseln vilket jag tror är en fördel då man ju ser extra lycklig ut just då. Även om man strålar hela dagen!

Hitta bara en plats ni trivs med och se till att vänner och bekanta fotar mycket under dagen så lovar jag att ni får bilder ni bli nöjda med!

• Vid havet

Jag tycker det ser helt okej ut. Inte jättespännande bilder men jag tycker att miljön gör mycket - de i studio är inte så roliga... men de han tagit utomhus är ju fina. Tyvärr så är nog de lite mer hippa fotograferna väldigt dyra.

Vi hade faktiskt ingen proffsfotograf alls utan min svägerska (som har jättefint öga för fotografering) och min svåger fotade under hela dagen med varsin systemkamera. Vi har fått 1500 bilder än så länge och de är jättefina! Visst, man ser att det inte är ett proffs som tagit dem pga ljuset ibland (men det kan också ha med efterbehandlingen att göra. I photoshop kan man fixa med mycket ). Hoppas få 1500 bilder till på fredag!

Så om ni låter er fotograf ta uppställda porträttbilder och sen låter gästerna fota massor under dagen så tror jag ni får en bra mix!

Svar på tråden Inspiration till bröllopsbilder sökes