• ewaliv
    Äldre 25 Aug 03:39
    22095 visningar
    13 svar
    13
    22095

    Tips på "annorlunda" bröllop

    Jag skulle gärnagifta mig med min sambo, men han tycker inte att det är värt pengarna att hålla en fest. Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att gifta sig i stadshuset bara vi två och sen inte göra något speciellt utan vill klä upp mig och fira det på något sätt. Sambon har sagt att det däremot skulle vara kul med bröllop om det är något "annorlunda". En arbetskamrat gifte sig i Las Vegas och det tyckte han var lite kul. Jag känner inte för ett Las Vegas-bröllop, men kan tänka mig att göra något "annorlunda", men har inga idéer om hur ett sådant bröllop skulle se ut. Någon som har något tips?

  • Svar på tråden Tips på "annorlunda" bröllop
  • Fenixx
    Äldre 25 Aug 06:19
    #1

    ni kan ju gifta er på en färja el båt som man kan hyra...
    eller på något fint ställe utomhus, vid kusten, en ö eller nåt speciellt ställe för er...

  • Cltsp
    Äldre 25 Aug 11:15
    #2

    Vad roligt att planera till att göra det lite mer annorlunda! Vad är ni för typ av människor, vad tycker ni om?

    En vigsel på en strand, under vattnet, drive-in, en skogsglänta, slott, på ett hustak, på en båt..?
    Fest med tre-rätterssittning, buffe, cocktailparty, tema, picknick, partytält ute, grillbuffé, knytis, mingel, live-band, pubmiljö....?

    Vilket skulle kännas mest som ni? Det finns ju hur mycket som helst att välja på.

    Här finns en tråd där du säkert kan få mer tips.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3444559.html

  • Alexxx­i
    Äldre 25 Aug 11:21
    #3

    Varför inte rom eller paris? Eiffeltornet, bara ni 2 prästen och vittnen(om man behöver d)?

  • Imma
    Äldre 25 Aug 11:24
    #4

    Svenska kyrkan i New York, kanske?

  • Flygan­de taxen
    Äldre 25 Aug 11:39
    #5

    Vi gifte oss på magistratet, men jag hade nog klätt upp mig i fin klänning och fixat håret för det!
    Sen åt vi mysig bröllopsmiddag på tumanhand och sov på hotell (med egen bastu i rummet!) och tog frukost på rummet dagen efter. Jättemysigt och romantiskt!!!

  • loveto­ve
    Äldre 31 Aug 14:35
    #6

    Jag kan tipsa om att gifta sig i någon "annan tidsålder" Exempelvis medeltida, då kan din sambo få vara ståtlig riddare med svärd och du hans prinsessa =)Brukar alltid bli väldigt festligt =) Finns ett plats om heter medeltidens värld, där man kan fixa tidstyoiska kläder, mat och även gycklare och grejer.

    Eller vikingabröllop på Vikingaskeppet Sigrid storråda i Vänern, eller något helt annat som ni själva är intresserade av =)

    Jag kan säkert komma på fler annorlunda förslag =)

  • Fenixx
    Äldre 31 Aug 14:42
    #7
    lovetove skrev 2009-08-31 14:35:35 följande:
    Jag kan tipsa om att gifta sig i någon "annan tidsålder" Exempelvis medeltida, då kan din sambo få vara ståtlig riddare med svärd och du hans prinsessa =)Brukar alltid bli väldigt festligt =) Finns ett plats om heter medeltidens värld, där man kan fixa tidstyoiska kläder, mat och även gycklare och grejer. Eller vikingabröllop på Vikingaskeppet Sigrid storråda i Vänern, eller något helt annat som ni själva är intresserade av =)Jag kan säkert komma på fler annorlunda förslag =)
    kan bara instämma med att ett bröllop i medeltida stil känns väldigt bra.
  • iregu
    Äldre 1 Sep 13:32
    #8

    strandbröllop :) kan det blir mer romantiskt....

  • Mamli
    Äldre 1 Sep 13:43
    #9

    jag hade verkligen velat gifta mig utomlands..på en strand...i en vit klänning och de blåser lite..helt udnerbart!

    men jag kan inte göra de och tänk ni också på hur era föräldrar känner, min mamma skulle bli jätte ledsen om hon inte fick vara med. och att bjuda med familjerna kostar ju en del

  • Sonja6­8
    Äldre 1 Sep 13:57
    #10

    Ishotellet i Jukkasjärvi, det om nå't vore väl exotiskt och annorlunda: www.icehotel.se/Winter/Icehotel/Ice_church/

  • 2000 talet
    Äldre 1 Sep 14:32
    #11

    Ugglyfest med tillhörande bröllop
    I en luftballong
    På en plats som ni tycker särskilt mycket om.
    Under ett fallskärmshopp.
    I havet
    Vid havet
    På havet
    En klippa
    I ett träd
    En picnic
    I en hage
    En överraskningsfest för make/maka som slutar med överraskningsfest för gästerna
    Flygledartornet på en flygplats
    I ett flygplan större/mindre
    I en berg och dalbana.........

    Bara er egen fantasi som sätter gränsen. Vigselförrättare finns via kommunen och kyrkan.

    Lycka till

  • Aila
    Äldre 1 Sep 18:52
    #12

    Om man vill ha ett litet bröllop, men ändå inte enbart bara ni två + vittnen, kan man ha vigsel för släkt och vänner och sedan ha en liten mottagning efteråt m bubbel och snittar, ev kaffe och bröllopstårta.

    Sedan kan ni och den närmasta familjen "dra er tillbaka" och äta en god middad på en restaurang ni tycker om! På så sätt får du känna dig så där "brudvacker" men ändå inte behöva vara en stor fests mittpunkt!

    Vill man kan man vid senare tillfälle ordna en avslappnad tillställning tex grillfest, kräftskiva, eller en 70-80-90-tals temafest och på nytt bjuda in de människor som var med er då ni vigdes. Då kan man visa upp ett bildspel eller ett fotoalbum från bröllopsdagen.

    Gifta sig kan man ju göra sig på många ställen - en strand, en brygga, har ni hus m trädgård kan ni vigas hemma i trädgården eller såklart i en kyrka.

    Att skriva en inbjudan behöver inte var svårt. Formulera er som ni tänkt det med glimten i ögat ;)

    Roligt med ett annorlunda bröllop! Lycka till med planeringen!

  • jojoån­ick09
    Äldre 3 Sep 09:52
    #13

    några vänner av våra gifte sig ute på en klippa i sthlm skärgård..
    att gifta sig på en brygga vid någon sjö eller ha bröllop på ett slott med kanske vinprovar tema...

Svar på tråden Tips på "annorlunda" bröllop