• igglybuff

Klädkodsfråga- bröllop i Paris

Hej hopp! Nu har jag gått från brud till gäst och ska åka till Paris nästa vecka för att gå på bröllop. Och är man i Paris vill man ju se chic ut, hehe.

Själva vigseln är borgelig så den är vi ju inte med på men efteråt vill dom skåla med gästerna på förmiddagen. Då tänkte jag mig tvådelat med topp och kjol för sen ska vi roa oss själva i staden hela dagen och då vill man ju inte springa omkring i värsta stassen.
    Festen är på kvällen och då vill jag ju byta kläder till den. Har provat hur många klänningar som helst men kommer hela tiden tillbaka till dom svarta klänningarna som är så mycket finare än dom andra.
    Skulle det vara så fel att ha en svart klänning på kvällen....? Tänkte en vit jättecool kavaj med spännen över och då är det säkert okej men man kanske vill ta av den efter ett tag och då är man ju svart....

Ja vad tycker ni? Tänk Paris nu, i inte Sverige:)

Och när vi ändå är inne på ämnet. Har en annan klänning med axelband, världens snyggaste urringning i rosa brunt med snedskärning på kjolen. Den är så himla snygg på men är den helt ute nu? Funkar snedskärningar eller kommer dom deportera mig direkt på flygplatsen?

• Svar på tråden Klädkodsfråga- bröllop i Paris
  • FramtidaFruSandberg

Jag vet inte hur klädreglerna i frankrike är. I Sverige skulle man ju aldrig ha helsvart på ett bröllop eftersom det signalerar att man sörjer äktenskapet men i Storbrittanien t.ex. gäller inte alls den regeln och jättemånga kvinnor kommer i helsvart. Om frankrike är som england så kör på din svarta klänning, men kolla upp det först.

Svar på tråden Klädkodsfråga- bröllop i Paris