• FelizLane

Vem ska sitta brevid er vid middagen?

Jag förstår att många kommer skriva sin pappa.
    Men där är kruxet.

Jag har en pappa men jag vill verkligen inte att han sitter bredvid mig under middagen, vi har inte så pass bra relation. Han ska få komma om han sköter sig, men det beror nog till och med på dagen. Vi får se, men vem ska jag ha vid min sida?!

• Svar på tråden Vem ska sitta brevid er vid middagen?
  • MV85

Bror? svåger? morfar? farfar? morbror? farbror? nära vän?
    Alla alternativ fungerar, så länge det känns rätt för er.

• FelizLane

okej! Får titta på det då! :)

• Fenixx

tärnan och bestman kan ju sitta brevid er?

man måste våga gå utanför ramarna lite så det blir avslappnat och roligt för brudparet. eller andra nära vänner?, syskon?

• FelizLane

smart! Det skulle funka :)

• Miss Moneypenny

En bror eller morfar/farfar? Eller din mamma? Det är inte så himla noga tycker jag men om ni skippar det där med att brudens far sitter bredvid bruden, se till att resten av bordsplaceringen inte är supertraditionell så att det inte blir så tydligt att du väljer bort din pappa.

Vi hade blandat och försökte se till att folk hade så trevligt som möjligt istället.

• FelizLane

Det ska jag tänka på! Tack!

• KatjaB

Kan ni inte tänka så att oavsett vilket bord det gäller så blanda lite olika personligheter så att alla får kul sällskap. Pappa kanske trivs bättre brevid någon annan, och du brevid tärnan, tex

• alltidvi

Vi ska sitta vid ett eget litet bord med två pallar framför oss där gäster kan sitta ett tag om de har lust. Detta för att vi inte vill ha ett traditionellt honörsbord.

• MajBrud2010

Vi har bestämt att ha våra tärnor och best man till bordet. Jag känner inte för att sitta med familjen en hel kväll.. En kväll som jag dessutom helst skulla vilja dela med mina närmaste vänner! Familjen kommer vi blanda in bland resten av gästerna..

Svar på tråden Vem ska sitta brevid er vid middagen?