• Nicossambo

    Att bli sminkad på bröllopsdagen!

    Är mitt uppe i planeringen till vårt bröllop, nu har jag pratat med min frisör och det är klart men sminkningen vet jag inte vart jag ska vända mig.

    Så vet ni någon bra sminkös i helsingborg som ni kan rekomendera?
    Vart har ni bokat sminkningen?
    Vad kostar en sminkning?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Att bli sminkad på bröllopsdagen!
  • Ne11ie

    Min frisör utförde både sminkning och håruppsättning, har du hört med din frisör om de även gör sminkning?

  • Nicossambo

    Nä det har jag faktiskt inte det är ju faktiskt en ide ska kolla.

  • londontjejen

    jag ska bli sminkad pa make up store i helsingborg o nar jag va dar pa provsminkning blev jag jatte nojd

  • Nicossambo

    vad kommer det att kosta?


    londontjejen skrev 2009-08-16 00:36:30 följande:
    jag ska bli sminkad pa make up store i helsingborg o nar jag va dar pa provsminkning blev jag jatte nojd
  • londontjejen

    har for mej att det kostade 450 kr o i det ingick att man fick valja produkter for det vardet


    Nicossambo skrev 2009-08-16 00:39:54 följande:
    vad kommer det att kosta?
  • lingon82

    Sara på Make up store är skitduktig!! Har varit där vid andra tillfällen men till bröllopet sminkade jag mig faktiskt själv.
    ett tips är att sätta i lösögonfransar en eller ett par dagar innan. Det blir så jäkla effektfullt och ni slipper mascara som kladdar när man lipar.
    I helsingborg finns ganska många som gör ögonfransar (catflash, petras hårstudio etc)
    Lycka till!

  • Nicossambo
    lingon82 skrev 2009-08-16 09:16:35 följande:
    Sara på Make up store är skitduktig!! Har varit där vid andra tillfällen men till bröllopet sminkade jag mig faktiskt själv. ett tips är att sätta i lösögonfransar en eller ett par dagar innan. Det blir så jäkla effektfullt och ni slipper mascara som kladdar när man lipar.I helsingborg finns ganska många som gör ögonfransar (catflash, petras hårstudio etc)Lycka till!
    Känns det inte likte skummt att ha lösögonfransar? Hur länge kan ma ha på sig lösögonfransar alltså hur många dagar?
  • lingon82

    Det känns skumt de första timmarna. Jag kände mig nästan som jag skulle på maskerad. Men sen kände jag mig urfin!!! Och många komplimanger fick jag med. E det en duktig person som sätter fast dem kan du ha dem länge. Jag valde att ta bort mina tidigare men de kan säkert sitta tre veckor om man sköter dem väl. Jag är glad i efterhand att jag gjorde dem även om jag var i valet och kvalet innan.

  • Sundance

    Om man har de där lösögonfransarna... Kan man då fortfarande tvätta sina ögon med sin vanliga ansiktstvätt eller måste man använda något specialmedel?

  • Nicossambo

    ja det var en bra fråga en anan fråga är tar man maskara på dem eller är dem fina i sig själv så man behöver inte?

  • lingon82

    Mascara behöver man absolut inte. Man ser redan lite makad ut. Gissa om det är skönt när du ska upp tidigt och har möte eller likn och vill se lite fin ut utan att behöva stå vid spegeln en halvtimme på morgonen


    Jag blev rek. att inte använda något medel kring ögonen för att få dem att sitta längre. Jag tvättade bort ögonskuggan med vatten och sedan resten av ansiktet som vanligt.
    Något specialmedel behövde i alla fall inte jag.

  • Nicossambo

    Det låter faktiskt väldigt intressant jag ska nog prova kanske snart så man vet hur det känns. Tack för ideen.

Svar på tråden Att bli sminkad på bröllopsdagen!