• Thewedding

Ni som är gifta hur lång tid tog det för er att ta bröllopsfotorna ?

Ni som är gifta hur lång tid tog det för er att ta kort på er av en fotograf bröllopsbilderna ?

Och hur många bilder blev det ?

Kändes det som om tiden räcktes till eller hade ni velat ha längre tid på er att ta kort ?

• Svar på tråden Ni som är gifta hur lång tid tog det för er att ta bröllopsfotorna ?
  • Red Scarlet

Vi bokade ungefär 1.5timmar och det var precis den tid det tog. Eftersom det regnade på vår bröllopsdag kunde vi inte flytta runt oss så mycket och det var iskallt så jag var rätt glad när fotograferingen var över. Dock hade jag nog i efterhand gärna haft ÄNNU mer tid på oss eftersom det tog ett tag för maken att slappna av och se naturlig ut så vi fick inte jättemånga kort på oss där båda tittar in i kameran (regelrätta "porträtt").

Men jag tycker att man ska ha minst en timme i vilket fall, det tar ett tag att slappna av och komma in i fotandet, man har ju så mycket annat som snurrar i huvudet!

Hur många bilder...jag tror att vår fotograf gav oss runt 100-120 'Bra' grundkorrigerade bilder att välja på om jag minns rätt, sedan betalade vi för ca 25st.

• puppis

Hej!

Vi hade fotograf mellan klockan 10:00 och 16:30 och vi fick ut cirka 900 bilder. "Aktiv" fotografering för porträtt skedde under cirka 2 timmar och vi fick ut cirka 285 porträttbilder.

Jag hade gärna haft ännu mer tid för fotografering..

• evst

Varierar beroende på vilken typ av fotografering man skall ha. Skall man ha fotografering på plats så att säga, tar det längre tid. Jag har själv fotat ett bröllop och vi lade nog ner minst 1 timme, och det var då inte för länge!

Sedan kan man ju välja att ha fotograf under hela eller delar avv bröllopet.

Jag gifter mig själv i höst och har bokat fotograf i studio, vi tar oss alltså dit före vigseln på egen hand, och blir fotade. Fotografen har avsatt 30 min för en serie bilder med fokus på porträtt och helfigur. Det kommer att räcka mer än väl då ljuset i en studio är såpass mycket bättre än irl så att säga.

Så det beror på vad ni vill ha!

• Tess80

Min svärfar är fotograf, så vi hade honom från morgon till kväll. Han fotograferade mig när jag gjorde mig iordning på morgonen och sedan åkte vi (jag, min man och våran son) iväg innan bröllopet och fotades vid ett slott. Och självklart under vigseln. Sedan blev det blider från festen på kvällen. Det blev jättefina bilder!

Det blev ca 700 st jättefina bilder som vi fick av honom dagen efter bröllopet. Vi är hur nöjda som helst!

Svar på tråden Ni som är gifta hur lång tid tog det för er att ta bröllopsfotorna ?