• MrsPingla

Ni som gjort egna inbjudningskort..

Ja ni som gjort egna inbjudningskort, festprogram mm. Vad har det kostat? Har ni tjänat på att göra dem, kontra att köpa dem?

• Svar på tråden Ni som gjort egna inbjudningskort..
  • utvald

Vi betalade ca 650 kr för papper till kort till ca 35 personer!!!Vet inte om man tjänar så mycket..vi gjorde det mest för det var roligare och personligt!!!Å vi e sååååå lyckligt gifta.hihi...

• roslagsbruden

inbjudningskort ca 50 st, vigselprogram ca 50 st, festprogram ca 90 st, placeringskort ca 90 st har gått på runt 3500 kr. Vi gjorde inget jätteavancerat men lite finare papper kostar en del.

• nano86

Jag kommer göra egena kort, blir nog runt 30 st och det kommer nog sluta på runt 100-300 beronende på hur man räknar. Bla så köper jag ett paket papper där alla papper inte kommer gå åt (får bli till nåt annat projekt), har en hel del saker hemma redan (blir ju "gratis") och sen väljer jag att göra dom billigare.

• Månljus Sthlm

Om man ska göra snygga och lite påkostade inbjudningskort m.m. så tjänar man definitivt inte på det, allt sånt "pyssel" är dyrt har jag upptäckt. Men vi gjorde det för att det var roligare att göra egna än att köpa färdiga.

• KatjaB

jag har inte köpt än, men hittade kort på calligraphen som vi tänkte göra liknande själva, det skulle gå på ca hälften av priset ifall vi gör dem själva istället.

• MrsPingla

Åh kan ingen av er lägga ut bilder på era kort? Eller kanske skicka bilder till mig? :) Skulle vara roligt att se resultat för vad ni lagt ut...

• KatjaB

det finns ju flera som gör kort, om du tänkt beställa..vissa trycker ju korten gratis så där kan ni spara ett par hundra

• bröllopsblomma

Vi gjorde också egna för att det var roligare att göra egna. Inbjudningskort, festprogram och tackkort för ca 1400:-. Helt ok tycker vi och det blev så fint.

• MrsHelloKitty

Jag gillar att pyssla men kände att det blev mycket pill med så många kort och ganska dyrt. Så jag har gjort våra på datorn de blev väldigt fina, blev riktigt förvånad. Men det är en smaksak hur man vill ha inbjudningarna, här är i alla fall en länk över hur man gör! Lycka till!

www.dopguiden.se/gordetsjalv/inbjudan_i_word.html

• Red Scarlet

Gah mitt kostade jättemycket.. jag gjorde egna inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och bordsplaceringskort. Köpte en massa dyrt kartongpapper på Panduro, dekorband, tejp, mönstersaxar osv osv så för 60gäster gick det kanske på 2000:- sammanlagt. Men det går ju att göra det hela väldigt mycket billigare också, jag använde mig av ganska dyra material och hade på små guldklistermärken osv (finns någon bild i galleriet tror jag), saker man kan dra ner på.

Men vi fick jättemycket positiv respons av gästerna på inbjudningskorten och festprogrammen, alla kände sig utvalda och speciella, särskilt eftersom jag suttit och knåpat med allt själv och inte bara beställt det på nätet. Så jag ångrar inte en sekund att vi gjorde allt själva!

• Tojk

Vi köpte papper och kuvert till inbjudningar och tack kort samt till festhäfte och ev. häftet i kyrkan det kostade ca 250 kr.
    Sen köpte vi band till allt och det har gått på ca 100 kr.
    50 inbjudningar, 50 tack kort, 90 festhäften, 90 kyrkohäften och sen har vi lite papper över.

Sedan ritade jag inbjudningarna i photoshop och så skrev vi ut dem på sambons jobb.

Så vi kom billigt undan och det som kändes extra roligt var att gästerna har frågat vart vi köpt korten och vilket tryckeri som tryckt dem

• Kossan

Vi hittade billiga kortset på rea, använde själva korten (dubbla, vita), och en del av det andra, köpte till fint papper där vi skrev ut och köpte band, stämplar m.m. Kanske runt 6-800 kr. Ska använda stämplarna till program också. Blir nog knappast billigare, men tycker man om att pyssla och få helt unika kort så är det verkligen ett tips! Skulle vilja göra fler! =)

• Mulken

La ner 30:- för en penna (svart gelpenna) och ca 200:- på kuvert och papper, lite tjockare än kopieringspapper och med lite pärlskimmer i det, skrev all 68 inbjudningskort för hand och gav så många jag kunde i hand (tyckte det var mer personligt så) och för de släktingar som bor på andra sidan Sverige blev det bara att posta ^^

Lagt ner ca 150:- på placeringskort, hittade ett par vita dubbelvikta inne i Akademibokhandlen, köpte tygrosor jag limmade dit (10 st 29:-/burk köpte sammanlagt 6-7 burkar) så det blir ca 200 där..

Ska köpa färgat kopieringspapper jag ska vika askar av, de ligger väl på ca 60-100:-/bunt

Orkar man och har tid så kan man göra mycket! :D Har gjort en hel del fler saker själv och kommit undan rätt så billigt men orkar itne skriva det haha! ^^

Svar på tråden Ni som gjort egna inbjudningskort..