Hehhe rim och sånt funkar inte för libaneser dem skulle tyvärr tycka det är urlöjligt:s Jag vet konstigt... men asså det är vanligt att få pengar OCH presenter men jag vill inte ha presenter jag vill att jag och min m2b ska köpa allt själva efter vår egna smak...
Lanloun skrev 2009-08-21 20:21:58 följande:
Haha, jag har haft exakt samma funderingar som du Alexxxi Jag vill inte heller ha presenter av gästerna, känner att jag faktiskt redan har allt jag behöver. Dessutom ligger det i min blivandes tradition att de ger pengar till brudparet. (Jag vet att det även är så i ert "ursprungsland" ).MEN - det känns så dumt... man är rädd att folk ska ta illa upp Att de inte tycker det känns "kul" att ge pengar eller att de ska skämmas över summan.Tänkte på att skriva det i inbjudningskortet... men hur ska man formulera det snyggt?Tyckte det lät som en bra idé att man säger att pengarna går till bröllopsresan, då kanske det känns bättre för gästerna o veta exakt vad pengarna går till, vad de bidrar till, o bröllopsresa är ju trevligt Man kan ju typ piffa upp en resväska, skriva destinationen på (som ex animo skrev), o sen får de stoppa ett kuvert i med pengar om de vill bidra.Man får väl knepa ihop ett rim om det på något sätt... jag hör av mig om jag får ngn idé så får du göra detsamma hörru