Hej, jag gifte mig den 1/8 och hade vigseltid klockan 12.
Började dagen hos frissan 7.30, där fixades både håret, sminket och påklädning. Min sambo kom till frissan vid 9-tiden med våra två näbbar som blev flätade med pärlor i håret och fick sina vackra klänningar på sig, sambon var då redan ombytt. Lite puder på honom inför fotograferingen och vid 10 hämtade han brudbuketten + andra blommor och 10.30 var det fotografering. Först några familjekort och enskilda kort på våra döttrar, sen tog morfar och mormor med sig dem hem för lite påfyllning i magarna. Vi fortsatte fotograferingen till 11.30, sedan snabbt hem (vi bor ett stenkast från kyrkan) för att gå på toa och hämta döttrarna och sen gärnet ned till kyrkan.
Klockan 10 skulle tårtorna hämtas och det hade vi bett en vän att göra. Cafeét vi hyrde fixade med all framdukning så vi behövde aldrig vara där något i förväg samma dag.
Det var verkligen tight om tid, och jag hade aldrig klarat det om jag hade bokat smink någon annanstans än hos frissan. Det var superskönt att ha det på samma plats, att ta sig mellan olika ställen tar ju massa tid. Jag blev ganska stressad och det var först vid fotograferingen som jag började känna mig lugn, då hade vi bara kyrktiden att passa och vi låg bra till i tid. Det som inte var så bra var att jag inte hann äta något, mumsade dock nötter och godis och frukt som frissan bjöd på så jag var inte alldeles tom i magen. Var dessutom inte alls hungrig heller.
Eftersom vi valt en så pass tidig tid hade vi efterföljande mingel och tårt och kakbuffé. Först smörgåstårta och sedan fika. Det hela varade från 13-16.30. Senare på kvällen åkte vi på bröllopsresa utomlands.