• MASS

Fotograf i Halmstad

Någon som har tips på en bra fotograf i Halmstad-området?

• Svar på tråden Fotograf i Halmstad
  • Snoddasen

Vi ska ha en amatörfotograf som heter Elin Olsson, hon tar riktigt fina bilder. Hon kan följa med under dagen så länge man vill, hon tar betalt per timme. Efter bröllopet får man en skiva med alla bilder på.Ska kolla vad hennes hemsida var..strax tillbaka! =)

• MASS

Tack! Det va väldigt fina bilder! När ska ni gifta er?

• MASS

Och hur mycket tar hon förresten betalt/timme?

• SandyT

Vi hade Karin Froom...finns lite bilder som hon tagit på min blogg sbrollop.blogg.se. Hon var verkligen hur duktig som helst och vi är/va supernöjda med henne

• jantingstrom

Elins bilder är fina, dock så bör ni kolla med henne vad hon har för backuplaner om kameran går sönder eller om hon blir sjuk.

• Hemlig2009

Vi hade både Karin Froom och Joakim Bjelm. Rekommenderar verkligen Karin, hon tog våra Trash the dress också som finns i galleriet. De bilder hon tog under bröllopsdagen när hon var med mig finns på vår blogg (adress i presentationen), i kategori Bröllop. Hon var även med under kvällen men de bilderna har jag inte lagt ut, finns nog några i galleriet.

• Snoddasen

Vi har kommit överrens med Elin Olsson om en "startavgift" på 400 kr, och därefter 150 kr/timmen. så sammanlagt blir det väldigt billigt. Vi ska gifta oss 10 oktober, så det är bara ett par månader kvar. själv då?

jantingstrom - du har helt rätt i att det kan strula till sig om hon skulle gå och bli sjuk eller om kameran går sönder. vet ej vad hon har för lösning på det. men det kanske är en risk man får ta. vår egen backup är några av gästerna som också har väldigt bra kameror som kan hoppa in i nödfall.

• Moriso

Katrin Svensson i Halmstad
    Mette Ottosson i Båstad
    Karin Linde i Varberg

tycker jag är bra!

• MASS

Tusen tack för alla tips! Vi gifter oss först i maj/juni nästa år. Men folk är ju ute i god tid så jag ska väl så snart jag vet exakt datum försöka boka fotograf.

• jantingstrom

Priset är klart billigt, dock så är det bl.a. säkerheten med bra utrustning och backuplösningar som gör att det kortar med hos de fotografer som har detta. Jag skulle kunne göra en jätteutläggning på teknik och säkerhet vad fotografer bör tänka på när man har med bröllopsbilder att göra. allt från backup utrsutning till hur man bör hantera minneskort mm. fast det är nog mer för fotografer.

men det är ganska sällan jag hör katastrofala scenarion om hur bilderförsvinner mm.

Fotografen verkar ta helt ok bilder och är billig så jag hoppas att allt går bra...

//Jan

Snoddasen skrev 2009-08-12 12:59:29 följande:
    Vi har kommit överrens med Elin Olsson om en "startavgift" på 400 kr, och därefter 150 kr/timmen. så sammanlagt blir det väldigt billigt. Vi ska gifta oss 10 oktober, så det är bara ett par månader kvar. själv då?jantingstrom - du har helt rätt i att det kan strula till sig om hon skulle gå och bli sjuk eller om kameran går sönder. vet ej vad hon har för lösning på det. men det kanske är en risk man får ta. vår egen backup är några av gästerna som också har väldigt bra kameror som kan hoppa in i nödfall.
Svar på tråden Fotograf i Halmstad