• Mamli

Är jag dum i huvet?

Jag bestämde och fråga brudtärna(syster). Hon sa ja, hon kunde tänka sig köpa en klänning då jag inte har råd då de är ett enkelt bröllop.

Hon skulle få ett uppdrag, hitta solist. Jag fick tjata och fråga hur de gick och hon blev bara arg och var riktigt otrevlig mot mig då jag sa att jag kunde prata med solisten då hon gick omvägar och prata med en bekant som sen prata med solisten. Sen kom de fram att han inte sjöng utan att de var en tjej och då blev jag besviken för jag ville ha en kille.
    hon blev arg och sa att jag kunde göra allt själv så sket hon i att det var jobbigt.

Nu fundera vi på att ändra färgtema så jag sa att hon skulle vara fin i den färgen med en sjal till. Då ville hon inte detta för hon har redan en klänning hemma hon använt förut och nu blivit gravid och vill inte köpa en ny klänning bara för jag ska gifta mig.

Sen ringde hon och sa att jag var jobbig, att de var synd om henne för hon tyckte allt blev krångligt för hon är gravid och att jag ska ändra mig, att jag är hopplös att hjälpa! hon sa åt mig att byta brudtärna och då sa ja okey....då sa hon att hon skiter i allt och bara la på.

Är SÅ LEDSEN, känns som om jag är världens as som ber henne att köpa en klänning och fixa solist. Samtidigt är jag glad för hon bryr sig inte nåt och har fått världens bästa kompis som t o m planerar möhippa för mig redan nu....hon är underbar och hon skulle vara världens bästa brudtärna!

Hon har allti varit mer framåt än mig, nu har jag EN DAG och den förstör hon totalt....för de är jobbigt för henne!

• Svar på tråden Är jag dum i huvet?
  • PennyJenny

Och föresten, allas graviditeter är inte desamma. Som sagt, jag fattar inte att du bad henne från början.

• Hvidbrud

Det är inte lätt att hitta en klänning när man är gravid, ska jag hälsa från min mage!
    Ja, man är lite extra känslig när man ska gifta sig, men det är inget mot vad man är när hela kroppen och hjärnan kokar i en hormonsoppa... Sen låter jag bli att säga mer...

• Silla69

Frågan var e jag dum i huvdet? Svaret Är Ja.

• emmibob

Mamli: när jag läst dina tidigare trådar så verkar det som om du/ni faktiskt har lite svårt att bestämma dig för vad du/ni vill. Ni velar om efternamn och färgteman, brudfölje och så vidare.

Kanske du och din sambo borde ta beslut innan du involverar andra. Jag menar om du inte själv vet riktigt vad du tycker så kan det bli påfrestande för din tärna. Ni måste veta vad ni förväntar er av er tärna så hon kan få förutsättningar att lyckas. Du och din fd tärna hade helt olika uppfattningar om tärnuppdraget?

Som jag förstår svänger hormonerna en hel del och om du verkligen vill han henne som tärna så tycker jag att ni ska försöka prata ut om ert bråk. Ingen vänskap är värd att gå förlorad över något sådant.

Sedan måste jag bara fråga kring ditt val av tärna, du skriver att du alltid hatat henne och att du skiter i om hon är gravid, hur kan du då vilja ha henne som tärna? Det låter helt sjukt, eller skrev du detta i affekt?

I så fall känns det inte riktigt som om du har distans till vad du faktiskt gör, du planerar ditt/ert bröllop och inget annat. Andas och tänk efter en stund! För din fd tärna tror jag att hennes graviditet är ganska mycket högre på priolistan (som sig bör)!

• shakynose

Ja, det är din dag, inte ditt år... I planeringen så kan man stöta på motstånd i form av nära och kära som faktiskt inte har lust att ställa upp på de krav man har. Jag tycker inte att det är något konstigt alls om bröllopet är ett projekt som involverar fler än en person. Krig har utkämpats på kortare tid än vad de flesta av oss tar i anspråk för bröllopsplanering, och det skedde utan att de inblandade drabbades av nervösa sammanbrott föratt kläder inte matchade eller att de var tvungna att delegera om uppgifterna. Med det sagt så tycker jag inte att det finns några hinder för att man skulle kunna känna sig som världens lyckligaste under just denna dag, även om tärnan inte lyckats fixa den sångare som man hoppats på.
    Honey bunny83 skrev 2009-08-07 18:49:27 följande:

Det är DIN dag och du ska känna att du är världens lyckligaste
  • Arwent
    Silla69 skrev 2009-08-07 22:51:06 följande:
    Frågan var e jag dum i huvdet? Svaret Är Ja.
    Onödig kommentar tycker jag.
  • shakynose

Håller med om att det var rätt lågt!

Arwent skrev 2009-08-08 10:32:48 följande:
    Onödig kommentar tycker jag.
  • Stolpen

Min syster, tillsammans med 2 av mina bästa vänner är tärnor. Jag har inte bestämt vem som ska vara brudtärna men det kommer. Jag har inte fått mkt hjälp av mina tärnor, syrran bor i norge, en annan bor i lund och den tredje bor dock nära men jobbar jämt. Jag har klarat mig bra ändå, vi har ju toastparet! Jag tror att något vi brudar måste tänka på är att denna dag är väldigt viktig för oss, men för många andra är det vilken fest som helst. Lite finare klädsel bara! Man får inte lägga för mycket på andra då det inte är deras dag!

• Bambi76

Bra skrivet och jag håller med dig helt!

passionsblomman skrev 2009-08-07 20:29:23 följande:
    Jaha? Och vad är det man egentligen menar med det?Det har jag undrat i snart ett år på bt.*Ska alla andra vända ut och in på sig för DIN skull då?*Försvinner alla andras dag den dagen då? (den som just fått veta att hon är gravid eller den vars far just åkt till sjukhuset eller den som väntar på besked i en budgivning om ett hus eller på att få veta om hon fick det där jobbet har ju också en dag)Vart är det egentligen man vill komma med den kommentaren? Vem hjälper den och på vilket sätt?Har en konflikt uppstått med en vän så har man antagligen anledning att rannsaka sig själv och vad som hänt noga och dessutom prata med den berörda.Solklart är iallafall att om man är gravid-som tärnan i det här fallet tydlien just blivit-så är man oerhört mycket mer uppochnervänd än man är normalt.jag hade nog behövt lite extra förståelse om det var jag, för jisses vad de där hormonerna svänger.Synd om det ska förstöra en vänskap. Försök prata ut en sväng till innan du kastar vänskapen på sophögen.Kanske känner hon sig också utkonkurrerad känslomässigt av den nya väninna som du beskriver som så fantastisk och underbar. Honey bunny83 skrev 2009-08-07 18:49:27 följande:
  • Boomtown

Din fd tärna kanske inte heller har råd eller prioriterar en ny klänning.

Hon kanske är för blyg för att prata med solisten.

Hormonerna svallar och du byter åsikt 1000 gånger. Det är väl nog för att göra henne knäpp. Nu anklagar jag inte dig!! För jag har också bytt åsikt 1000 gånger under den här resan. Men detta kanske kan vara en förklaring till att hon är som hon är. Det blir jobbigt för dom runt omkring.

Svar på tråden Är jag dum i huvet?