• Betty Boop august­i2009
    Äldre 6 Aug 13:08
    6855 visningar
    6 svar
    6
    6855

    Ok med ljusblå skjorta?

    Tycker ni man kan ha ljusblå skjort under svart kostym till brudgummen? Har ni förslag på vilken färg slipsen ska vara då?
    Undrar eftersom jag fått för mig att man "brukar ha" vit skjorta.
    (Vi ska ha ett pyttebröllop utomlands.)

  • Svar på tråden Ok med ljusblå skjorta?
  • Svanbo­et
    Äldre 6 Aug 13:27
    #1

    Men "brukar" ofta ha vit skjorta men jag tycker det fungerar alldeles utmärkt med ljus blå till kostym. Då kan slipsen vara mörk blå eller svart eller vit eller någon annan nyans som ni tycker passar med övriga kläder. Hade kanske varit snyggt med en ljus blå skjorta och en mörkblå metalic-slips, beroende på nyansen säkert.

  • Betty Boop august­i2009
    Äldre 6 Aug 13:50
    #2

    Jaha det är alltså så? Tycker faktiskt att vit skjorta är snyggast men då måste vi köpa en ny och han köpte nyligen en jättefin ljusblå så det var mest därför vi tänkte ha den.
    Vit skjorta blir lätt att välja slips också.
    Hmm....nu måste jag fundera.

  • Flygan­de taxen
    Äldre 6 Aug 14:42
    #3

    Äh, strunta i vad man "brukar" ha (säkert därför som Svanboet också skrev brukar inom "") och gör som ni själva vill!

    Är skjortan snygg och nyköpt så använd den!
    Men om ni absolut vill ha en vit så är de väl inte så dyra att köpa? Tja... beror väl lite på kvalitén också förstås.

  • Betty Boop august­i2009
    Äldre 6 Aug 21:16
    #4

    Nja, börjar tveka nu faktiskt.
    Vi ska gifta oss utomlands med sex gäster så han kunde i och för sig lika gärna haft linneskjorta med uppvikta ärmar.
    Vi ska åka nästa vecka så det är kanske på tiden att komma på vad han ska ha på sig.

  • Äldre 6 Aug 21:24
    #5

    En "formellt" välklädd man har vit skjorta till mörk kostym - men i ert upplägg låter det inte alls nödvändigt!

  • Betty Boop august­i2009
    Äldre 7 Aug 12:13
    #6

    Han provade den blåa skjortan med kostymen och det var inte alls snyggt!!
    Så var det problemet löst.
    Ut på stan och handla skjorta och slips nu då.

Svar på tråden Ok med ljusblå skjorta?