Problem vid honnörsbordet :-)
Jag tycker att mitt problem är lite smålustigt, men jag skulle vilja vädra mina tankar med er så får jag se om jag är helt ute och cyklar.
Vid honnörsbordet får det plats 6 st. Vett och etikett säger väl att föräldrarna ska sitta där. Nu till problemet.
Min morsa och farsa har nya sambos. Min killes föräldrar är ilag. Då är vi uppe i 8 personer.
Morsan tycker att GIVETVIS ska föräldrarna sitta vid honnörsbordet för så säger vett och etikett. Märk väl, vi har fri sittning, ej bordsplacering. Ja så är väl allt väl. Men hon vill placera sig och sin nya gubbe där. Det ser hon som en självklarhet. Farsans nya har inget där att göra. Men hon förstår inte att isåfall ska inte hennes nya sitta där heller. Vi får ju inte plats. Gäller inte sånt biologiska föräldrar?? Om inte hon och hennes gubbe får sitta där så får väl barnen sitta där då. ÖÖHH! Vad som helst bara för hon inte får sitta där. Herregud. Måste man va sån. Jag vill gärna ha mina barn nära mig. Och det skulle va kul att ha bestman och tärna nära. Men det har hon inte kollat av. Vi kör ju bara en middag med de närmsta. Ja, ni fattar va? Hon ska gå över lik för att hon och hennes nya ska sitta på hedersplatsen och farsans nya får placera sig någonstans långt borta. Hm trevlig stämning. Barnen har heller ingen given plats nära oss enligt hene. Men det är väl upp till oss. Just nu känner jag för att sätta henne långt bort. Även fast vi inte har bordsplacering.