• på ett knä

Köpa rosor??

Hej
    Någon som har tipps om vart man kan köpa 645st Röda rosor på kort varsel till ett bra pris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-05 11:48

Tack för hjälpen alla trevliga!

Nu är det fixat, 645 röda rosor (en för varje dag vi känt varandra) och en specialare med en diamantring i rosen för resten av livet...

På fredag blir det "på ett knä"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-17 18:06
    HON SA JA!!!!!!!!!!!!!!!!

Bild på 645st röda rosor finns i mitt galleri...

//Den lycklige

• Svar på tråden Köpa rosor??
  • passionsblomman

Du vänder dig till din florist och tar redapå vad hon har möjlighet att få hem i sådana mängder. Sedan är ju frågan HUR kor "kort varsel" är.

• Taha

Vi köpte alla våra blommor på Hötorget för ca 2'200 kr. De band & arrangerade allting. Beställde dem på onsdagen, gifte oss på lördagen. De har leverens på torsdagar så det är bra att beställa innan dess för att kunna välja blomma och färg. De behöll allt i kylskåp till lördagen.
    Vi var extremt nöjda med blommorna. Dock kunde de klippt stjälkarna lite kortare än vad de gjort. Men det kan man säga till om. Extremt hjälpsamma. Vi köpte av det ståndet som är mittemot PUB-dörrarna. (De finns ju flera som säljer).

1 brudbukett (stora rosor champange & vita samt brudslöja)
    2 tärnbuketter (stora rosor champange & vita samt brudslöja)
    30rosor till kyrkan (små vita rosor)
    1 stor bukett till bilen (stora rosor champange & vita etc)
    2 enkla höga buketter för dekoration

Ska lägga upp bilder så fort vi får dem av fotografen.

• Taha

Just det glömde att vi även fick:
    16 st "bröstblommor" eller vad det nu heter
    De innehöll 1 vit ros med ett grönt blad samt brudslöja. Dock fick vi inget att fästa dem med. Men det kan man ju köpa. Har fört att Interflorabutiker sälger magneter att fästa med.

• Sundance

Oj, va smart att beställa av dem. Hade nog inte jag kommit på. De kan kanske upplevas lite oseriösa med tanke på hur de står och säljer sina blommor men egentligen är det ju självklart att de gör allt de kan för att göra en bra leverans. Nu önskar jag att jag också bott i stockholm.

• på ett knä

Ja nu skulle man bott i Sthlm... Men tack för tippset Taha, får kolla med dom "Goa gubbarna" i Gbg istället.

• på ett knä

då var det beställt 645st röda rosor med lååång stjälk :-

Svar på tråden Köpa rosor??