• Mamsellen på smällen

Brudstövlar och klänning med släp?

Vi gifter oss den 9 januari 2010 och här i Dalarna lär det vara en hel del snö då.
    Jag är ute efter ett par brudstövlar/stövletter som är vita. Helst vill jag ha mormorsmodellen med snörning ända upp.
    Någon som vet var man får tag på det?

Undrar även om det är så praktiskt att välja en brudklänning med släp på till ett vinterbröllop? Tanken slog mig nu när jag satt och tittade på klänningar. Det blir ju gärna slaskigt och blött på golvet i kyrkan efter att folket gått in och satt sig. Ska jag då gå i det fram till altaret så kanske klänningen blir helt förstörd?

• Svar på tråden Brudstövlar och klänning med släp?
  • Mamsellen på smällen

fler som vet?

• timonb2

jag har samma problem som du,,, vill gärna ha stävlar eller stövletter men med bara liiiten klack,,,, jättesvårt att hitta!!!

• timonb2

hihi har också tänkt så med klänningen och jag kommer inte ha släp.... men å andra sidan kan man ju hänga upp det...

• timonb2

hej igen
    här är en länk på stövlar med snörning hela vägen upp www.melodyshoes.com.hk/product_list.php&heel=1&mid=465f6df541d6fc8975a18da22eb971c2&searchbtn.x=6&searchbtn.y=10

oj hoppas den funkar,, hittade från ett annat inlägg om melody china skor.. var billigt och man kan välja klackhöjd själv..
    lycka till

• Lälla

Det där med blött på golvet och släp är något jag tänkt på också till mitt bröllop i feb.. Men det är ju så fint med släp!

• NightElf

Jag såg såna på ebay idag!

• 20090801

Kan trösta er med att min klänning och mina skor som jag hade förra helgen har fläckar efter fotografering i skogen innan vigseln. Skorna har jag fått rena med hjälp av vanish och klänningen finns på kemtvätten. Sedan så tänkte jag på en sak, tror ni inte gästerna kommer finklädda och med finskor trots att det är vinter? Finskor drar ju inte in så mycket snö som t.ex. grova kängor.

• Phantis

Många kommer nog ha med finskor och byter om - jag hade stövlar på sambons kusins bröllop i februari men bytte om till pumps till middagen...

Hur som helst så gifter vi oss 28/11 och jag funderar på mormorskängor med snörning eller vita stövlar.

• ninni84r

Jag struntar i det, som sagt - är ju fint med släp.. och vi ska ha vår vigsel utomhus :)

Har redan köpt en stövel (bild i galleriet) men det är inte såna du letar efter tror jag. Jag behöver dock finskor att byta om till efter vigseln, men det är inte så lätt att hitta - det borde jag letat efter i sommras kanske :)

• timonb2

ninni-- vart har du hittat stövlarna?? Om man får fråga :)

• Dragonessa

Mamsellen på smällen skrev 2009-08-03 12:03:03 följande:

Vi gifter oss den 9 januari 2010 och här i Dalarna lär det vara en hel del snö då. Jag är ute efter ett par brudstövlar/stövletter som är vita. Helst vill jag ha mormorsmodellen med snörning ända upp. Någon som vet var man får tag på det? Undrar även om det är så praktiskt att välja en brudklänning med släp på till ett vinterbröllop? Tanken slog mig nu när jag satt och tittade på klänningar. Det blir ju gärna slaskigt och blött på golvet i kyrkan efter att folket gått in och satt sig. Ska jag då gå i det fram till altaret så kanske klänningen blir helt förstörd?
    i den här bloggen såg jag vita stövletter

www.skotornet.se/blogg/
Svar på tråden Brudstövlar och klänning med släp?