• grönklänningmedsvartspets

    sommarklädsel ?

    Vi ska gifta os i North Carolina på en strand i juli. Vi har bestämt att ha en morgonceremoni innan vädret slår till o blir apvarmt.. men ändå kommer det vara typ 25 grader i skuggan och ca 80% luftfuktighet.. så vanlig kostym är ju inte att tänka på. Vad kan man ha som ändå ser sådär lagom högtidligt ut men inte kommer vara som en bastu för stackarn? jag ska inte ha hellång klänning och det är borgeligt bröllop så det är ingen dresscode att tänka på.

  • Svar på tråden sommarklädsel ?
  • grönklänningmedsvartspets

    jo..men alltså mer färg och material..beige skulle väl funka ihop med min ljusgröna klänningkanske? Linne blir så himla skrynkligt, men jag antar att vanliga kostymbyxor inte blir direkt supervarma så länge de inte är typ svarta..är kortärmat fel? han är ju faktiskt väldigt snygg i lite mer figurnära kortärmad skjorta:) men äh karln får väl stå ut, ceremonin kommmer ju inte ta mer än en halvtimme max:P

  • S00L

    Hej, vi gifte oss för en vecka sedan och hade ett skärgårdsbröllop. Min kära karl hade på sig ett par offwhite byxor i Linne, vit skjorta och offwhite färgad väst. Allt inhandlat på Ströms i Stokcholm. Rätt så dyrt runt 4000 men grymtsnyggt, luftigt och bekvämt. Linnebyxorna skrynklade sig inte så mycket som jag hade trott. Lycka till

  • grönklänningmedsvartspets
    S00L skrev 2009-07-31 18:49:40 följande:
    Hej, vi gifte oss för en vecka sedan och hade ett skärgårdsbröllop. Min kära karl hade på sig ett par offwhite byxor i Linne, vit skjorta och offwhite färgad väst. Allt inhandlat på Ströms i Stokcholm. Rätt så dyrt runt 4000 men grymtsnyggt, luftigt och bekvämt. Linnebyxorna skrynklade sig inte så mycket som jag hade trott. Lycka till
    okej ska kolla in, tackar:)
Svar på tråden sommarklädsel ?