• Persianbride2009

Nu är jag GIFT!!!!!

Äntligen gift efter 2 års planering. Här kommer lite om min dag och mina rekommendationer i Göteborg. Minns inte om man fick rekommendera så i en ny tråd men jag vill dela med mig av det jag tyckte var bra och dåligt och hoppas på att inte bryta några regler...

Jag hade en underbar dag som började på Salong Nobless
    som var helt underbara och hjälpsamma. Jag kan verkligen rekommendera dom. Min sminkös från MAC kom med den bästa sminkningen man kan önska sig. Hela kvällen satt sminket på utan problem och såg fortfarande lika fräscht ut. Kan rekommendera Dior Shows vattenfasta mascara (min egna mascara) och MAC's Pro longwear läppglass (den dubbla men glans och färg)!!!!

Min man =) kom och hämtade mig på salongen enligt persisk tradition med mina blommor och allt var verkligen perfekt. Den bästa jag fått jobba med under bröllopet och varit min florist. Hon var en ängel. Jag hade problem med floristerna till jag hittade Anna på Flower Design på Mölndalsvägen. Blommorna var helt otroliga och eftersom hon inte jobbar med någon mellanhand får hon sina blommor direkt levererade från Holland och än idag efter 12 dagar lever några av blommorna kvar (hortensia och nejlikor). Sjukt bra kvalité, sjukt bra service och sjukt bra priser. Kan varmt rekommendera henne och dom som jobbar med henne!!!!!!!!!

Vår fotograf går inte ens att förklara med ord hur duktig han var. Han var med oss i 14 timmar och kändes som en gäst med kamera. Han smälte in i samlingen, var trevlig, social och tog dessutom helt underbara bilder. Ni kan se vissa på www.nielsphotography.blogspot.com. Han har dessutom bra priser. Helt underbar.

Vår präst från Oscar Fredriks kyrka var också helt underbar och jag fick min vigsel på engelska precis som jag ville. Kantorn satte den persiska låten mitt i prick och fick alla att börja lipa. Tack sarapayam för noterna till Soltaneh Ghalbha, du hjälpte oss göra vår vigsel perfekt.

Vi hade hyrt St:Jörgens golfklubb och deras jobb var nästintill felfritt, dom var så himla duktiga! Servicen var perfekt och personalen otroligt duktiga.

Överlag var allt bra och alla som vi samarbetade duktiga. Det enda jag kan säga gick åt skogen var konditorn på Engelska tårthuset. Hon var totat värdelös. Jag beställde min tårta för en lång tid sedan och från 3 veckor innan bröllopet började jag ringa henne för att få tag på henne och dubbelkolla allt. I 3 veckor fick jag inte tag på henne. Jag mailade och fick autosvar att hennes mailserver låg nere. Jag gick dit och det var ingen där. Paniken började växa och jag ringde två dagar innan bröllopet till ett konditori och skaffade en back up plan med dom. På fredag morgon, dagen innan bröllopet ringer hon och låtsas som om inget har hänt. FY FAN vad sur jag var men svalde allt för att få den tårta jag ville ha. När tårtan rullas fram under bröllopet ville jag börja gråta av besvikelse. Tårtan hon gjort var så liten att jag hade kunnat beställa den till ett barnkalas?. den såg ut som jag ville men så liten att jag tappade hakan? sjukt tråkigt men det var bara att gilla läget. Har ringt henne idag och säger allt detta till henne, då säger hon bara ?jaha, ok??

Så, det är lite ?kort? om vår dag. Önskar alla lycka till med planeringen och säger bye bye BT =)!!

• Svar på tråden Nu är jag GIFT!!!!!
  • T0612

Bra att veta om engelska tårthuset.. då ska jag leta efter en ny konditor =) och förresten Grattis!! Det låter som att du fick den dagen du ville ha =)

• Taaanja

Du gumman, du borde lägga ut bilderna från er dag här, det är ju helt underbara! Jag & Salle satt och kollade igenom alla bilderna igår. Ska ta och visa alla bilder för Arta & Nairika någon dag med tänkte jag. Puss

• SessanPrinsen

Vi hade det oxå ett underbart perfekt bröllop. Vi gifte oss i ett jättevackert slott vid vattnet. Hyrt hela slottet och slottsgården, alla rum och sviter för att våra nära och kära kunde stanna där över natten. Supermysigt att träffa alla dagen efter, det är som en förlängd bröllopsdag!

Fotografen var underbart duktig och var med oss sen klockan 9 på morgonen då jag var å gjorde min håruppsättning på salongen och Make Up Store kom och sminkade oss (jag och brudtärnor)

Det var utomhusvigsel med fin musik precis som jag ville!

MEEEN! Tårtan! Vi hade samma problem. Ringde konditorn oc´h dubbelkollade att allt var ok, men när tårtan väl kom på plats visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta! Det var ju inget som var rätt... förutom smakerna och färgen! De hade tryckt fel typsnitt och glömde tårtställningen så tårtan var mer eller mindre fallfärdig! =( Blev såå ledsen! För 85 kr per bit förväntade jag faktiskt inte denna katastrof!

De sa att de tyvärr inte kunde fixa texten, men "glömde" meddela oss det eftersom han tyckte det blev fint ändå. Sen glömde de tårtställningen... Gah!!

Men trots det hade vi ett underbart bröllop. Läs gärna mer om detta på min blogg sessan82.blogg.se!!!

• Persianbride2009

Tack alla!!!!

TO612, jag hoppas du hittar en annan konditor för man kan slippa den oron och besvikelsen väldigt enkelt.

Kram på er!!

• Lakritsbåten

Grattis!

Fantastiska foton på ett jättesnyggt brudpar!

• Persianbride2009

Tack vad gulligt =). Älskar bilden på din tårta, ska du ha den?

Lakritsbåten skrev 2009-08-02 09:16:38 följande:
    Grattis!Fantastiska foton på ett jättesnyggt brudpar!
  • Lakritsbåten

Nja det var tänkt så men efter sju sorger och åtta bedrövelser blir det inte så...

Persianbride2009 skrev 2009-08-02 10:02:25 följande:
    Tack vad gulligt =). Älskar bilden på din tårta, ska du ha den?
Svar på tråden Nu är jag GIFT!!!!!